کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

متن بيانيه اختتاميه همايش ملي پليس،روان شناسی و مشاوره

پلیس , 8 بهمن 1394 ساعت 20:18

همزمان با دومين روز از همايش ملي پليس، روانشناسي و مشاوره، سردار سيد احمديان معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا بيانيه اختتاميه همايش ملي پليس را قرائت کرد.


به گزارش میگنا متن بيانيه به شرح زير است:

با سلام و درود بر روح پرفتوح بنيانگذار فقيد جمهوري اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره)، ارواح طيبه شهداي انقلاب اسلامي به ويژه شهيدان معظم و جاودان نيروي انتظامي و با آرزوي سلامتي، توفيق و نصرت براي فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه اي (مدظله العالي).

امروز پس از ماه ها تلاش مستمر همکاران عزيز نيروي انتظامي و دانشمندان گرانقدر روانشناسي و مشاوره، اولين همايش ملي دو روزه پليس، روان شناسي و مشاوره به ثمر نشست.

فارغ از فراز و و فرودها، اهداف و دغدغه هايمان را همچون نقشه راهي در نظر مي گيريم تا ما را به آينده اي پربارتر و روشن تر رهنمون سازد.

اين بيانيه با همفکري هيئت رئيسه همايش، اعضاي محترم کميته علمي و دانشمندان حوزه روانشناسي بر 9 بند مورد تصويب قرار گرفت.

اميد است در راستاي اجراي منويات رهبر معظم انقلاب جهت بهبود و ارتقاي کيفيت عملکرد نيروي انتظامي و تحقق چشم انداز پليس که از تدابير فرمانده ناجا است گام هاي استواري را برداريم.

پيامد ويژه اين همايش ملي علاوه بر برپايي، سخنراني ها، برگزاري کارگاه ها و ارائه مقالات علمي به دو راهبرد، ايجاد مفاهيم نظري (روانشناسي انتظامي) با تصويب کميسيون تخصصي آن در سازمان نظام روانشناسي و مشاوره کشور و تشکيل انجمن روانشناسي انتظامي منتج گرديد که اهميت آن نيز در بيانيه تأکيد شده است.

در همين خصوص بيانيه نهايي اولين همايش ملي پليس، روانشناسي و مشاوره مشتمل بر رسالت و اهداف آن به شرح ذيل ارائه مي شود.

1- مفهوم سازي علمي در زمينه دانش روان شناسي انتظامي و گسترش آن از طريق برپايي همايش هاي مستمر، کرسي هاي نظريه پردازي مرتبط و منطبق بودن اين دانش با الگوهاي فرهنگي و بومي.

2- بهره گيري از توان مشارکت تمامي روانشناسان و مشاوران در راستاي تأسيس انجمن روانشناسي انتظامي جهت انسجام بخشي و ارتقاي سطح فعاليت هاي علمي، پژوهشي، کاربردي و حرفه اي، روانشناختي و مشاوره اي در يک نهاد متمرکز

3- گسترش، توسعه و ارتقاء کمي و کيفي خدمات مشاوره اي روانشناختي و مددکاري براي کارکنان ناجا.

4- تدوين برنامه هاي هوشمند، پايش ميزان سطح سلامت روانشناختي کارکنان خدمتگزار، خانواده هاي محترم و معزز ايشان جهت افزايش بهره وري هاي فردي و سازماني.

5- برنامه ريزي و ايجاد پارک هاي علم و فناوري با رويکرد روان شناختي انتظامي.

6- تأکيد بر نقش موثر و مهم روانشناختي انتظامي در بهبود و ارتقاء کارآيي و مأموريت هاي تخصصي در مراکز دانشگاهي، آموزشي و پژوهشي نيروي انتظامي و تشکيل کميته هاي تخصصي مانند روانشناختي جنايي، ترافيک، اعتياد، خانواده کارکنان و بازنگري در فرآيندهاي موجود با تأکيد بر مسايلي چون سلامت رانندگان که مستقيما با نيروي انساني و هزينه هاي مادي و معنوي فراوان در ارتباط هستند.

7- ايجاد مرکز رصد سطح امنيت رواني – اجتماعي کارکنان و خانواده هاي محترم ناجا.

8- بسترسازي الزامات و امکانات ساخت و توليد تجهيزات حرفه اي و کاربردي در حوزه روانشناختي انتظامي.

9- تشکيل دبيرخانه دايمي همايش جهت پيگيري مستمر و پايش پيشرفت در مسير ميل به اهداف مدنظر.

اميد است اين همايش آغاز حرکتي نوين در راستاي نهادينه سازي روانشناسي انتظامي باشد.
-

والسلام علي من اتبع الهدي ...


کد مطلب: 35485

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35485/متن-بيانيه-اختتاميه-همايش-ملي-پليس-روان-شناسی-مشاوره

میگنا
  https://www.migna.ir