جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۲:۵۸
کد مطلب: 35548
۲

وزیر آموزش و پرورش: کمبود مشــــاور داریم

وزیر آموزش و پرورش: کمبود مشــــاور داریم
به گزارش میگنا مراسم نمادین نواخته شدن «گلبانگ انقلاب اسلامی ایران» با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، كفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، هدایت‌اله جمالی‌پور معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه ری و جمعی از مسئولان استان تهران و شهرستان ری در دبستان پسرانه ائمه اطهار (ع) شهرری برگزار شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ارزشیابی توصیفی خوب است افزود: البته هر کاری در ابتدای آن موافق و مخالفانی دارد که اگر درست و صحیح اجرا شود موافقان آن بیشتر خواهند شد به هر حال هر کار خوب و جدیدی عوارضی دارد که باید آن را تحمل کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: پیگیر وضعیت استخدام های سال 88 هستیم که البته مربوط به سازمان مدیریت و برنامه ریزی است که صحبتهایی هم در این زمینه انجام شده تا بتوانیم آنها را تبدیل وضعیت کنیم.
فاني افزود: بازنشستگی پیش از موعد طبق قانون شدنی نیست اما با تدبیری که داشتیم و با توجه به نیازهایی که داشتیم کسانی که به مرز بازنشستگی رسیده بودند و دیگر نیازی به همکاری آنها در آموزش و پرورش نبود آنها را بازنشست کردیم اما در مورد بقیه کسانی که نیاز بودند هم بازنشست نکردیم.

فانی تصریح کرد: کمبود مشاور در دوره های آموزشی بسیار زیاد است در سند تحول برای هر پایه یک مشاور در نظر گرفته شده به طور مثال در دوره ابتدایی 7 میلیون دانش آموز در 350 هزار کلاس است که به ازای هر کلاس باید 2 ساعت مشاوره داشته باشیم که جمعا 700 هزار ساعت مشاوره می شود. که بر 24 تقسیم کنیم عدد بالایی می شود و استخدام آنها کار سختی است که البته دولت در نظر دارد به مرور زمان این کار را انجام دهد.

وی گفت: در دولت تدبیر و امید بین معلمان و دولت ارتباط خوبی برقرار شده و خوشبختانه آموزش و پرورش در دولت یازدهم نیز سعی کرده است تصمیمات پخته ای گرفته شود و تصمیماتی گرفته شود که خردمندانه و مصلحت اندیشی در اجرای آن در نظر گرفته شود.امیدواریم بتوانیم با این حرکت خردمندانه سندتحول بنیادین را اجرا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: طی چند سال اخیر جشنواره جلوه های معلمی را برای تقدیر از معلمان ایثارگر که فراتر از وظیفه عمل می کنند برگزار کردیم که تعداد آنها هم کم نیست و وظیفه ما بود که از آنها تقدیر کنیم و جلساتی را هم با سازمان صدا و سیما داشتیم تا بتوانیم این فعالیت هایی که توسط معلمان در بیش از 105 هزار مدرسه اتفاق می افتد را به تصویر بکشیم تا جامعه از تلاشهای خستگی ناپذیر معلمان در عرصه علم و دانش اطلاع یابند.

وی افزود: به دنبال اضافه کار مسئولان هنرستان ها هستیم که تا ساعت 14.30 دقیقه در مدرسه حضور دارند که پس از تامین اعتبار پرداخت خواهد شد تا معلمان به حق خودشان برسند.

فانی ادامه داد: اعتبارات ما کاهش پیدا کرده و سعی می کنیم با توجه به تنگناهایی که وجود دارد مشکلات را به تدریج برطرف کنیم و امیدواریم وضعیت در سال تحصیلی 95-96 برطرف شود زیرا آموزش و پرورش در اولویت های دولت یازدهم است و بودجه آموزش و پرورش برخلاف سایر وزارتخانه ها که 14 درصد افزایش داشته است بودجه آموزش و پرورش 21 درصد در سال 95 اضافه شده است یعنی 1.5 برابر سایر وزارتخانه ها.

وی اضافه کرد: در بکار گیری اساتید دانشگاه فرهنگیان ما فرهنگیان را همیشه در اولویت قرار دادیم البته برای جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان هیات جذب وجود دارد که مدارک افراد را مورد بررسی قرار می دهد و جذب دانشگاه فرهنگیان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد و باید ضوابط آن رعایت شود.

پاسخ وزير به پرسش هاي خبرنگاران:

وزیر آموزش و پرورش گفت: به هر حال ما 100 شعبه دانشگاهی در سطح کشور داریم و فرهنگیانی که حداقل مدرک دکترا را داشته باشند در طی جذب ها اولویت دارند.
وی ادامه داد: اهمیت ویژه ای برای دوره ابتدایی در سند تحول بنیادین در نظر گرفته شده و امیدواریم در طول برنامه ششم توسعه بتوانیم سند تحول را به خوبی اجرا کنیم.
وی در خصوص مبالغ دریافتی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی، گفت: 50 درصد از مبلغ را آموزش‌ و پرورش پرداخت می‌کند و 50 درصد دیگر را داوطلبان پرداخت می‌کنند؛ البته در تلاش هستیم برای آن 50 درصد داوطلبان نیز وامی از طریق بانک در اختیار آنها قرار دهیم که در آرامش بیش‌تری کار به نتیجه برسد.

فانی در خصوص دهه فجر بیان داشت: این ایام را به همه دانش‌آموزان و همکاران تبریک عرض می‌کنم؛ بدیهی است که دانش‌آموز در مدرسه ادامه‌دهنده راه امام(ره) هستند لذا به نظر می‌رسد تداوم انقلاب و راه امام(ره)، بزرگ‌ترین و بهترین شعاری است که دانش‌آموز امروز باید دنبال کند.

وزیر آموزش‌ و پرورش در پاسخ به این پرسش که چه مژده‌ای برای معلمان در دهه فجر دارید، اظهار داشت: امسال توفیق حاصل شد که رتبه‌بندی معلمان را اجرا کنیم و ادامه رتبه‌بندی را در سال 95 خواهیم داشت و امیدواریم که فازهای بعدی رتبه‌بندی را در سال‌های آتی شاهد باشیم.

وی در خصوص افزایش حقوق برای بازنشستگان در رتبه‌بندی، گفت: پرونده‌های بازنشستگان در آموزش‌ و پرورش نیست، یعنی وقتی همکاری بازنشسته می‌شود، پرونده‌اش از آموزش‌ و پرورش به سازمان بازنشستگی منتقل می‌شود و این سؤال شما را باید سازمان بازنشستگی کل کشور جواب دهد. فانی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص رتبه‌بندی نیروهای اداری، افزود: پیگیر هستیم و حتی دیروز با محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور صحبت کردم و امیدوارم این مشکل نیز حل شود.

وزیر آموزش‌ و پرورش در خصوص درس برجام در مدارس، تصریح کرد: درسی به نام برجام اضافه نشده، بلکه یک مبحث تحت عنوان برجام ضمیمه درس تاریخ خواهد بود که کلاً 4 ساعت ارائه می‌شود. وی در خصوص انجام فعالیت‌های پژوهشی دانش‌آموزان، گفت: در حال حاضر در کشور قریب به 500 پژوهش‌سرای دانش‌آموزی داریم که در شهرری نیز یک پژوهش‌‌سرای دانش‌آموزی داریم.

فانی اضافه کرد: اساسنامه پژوهش‌سراها به تأیید شورای عالی آموزش‌ و پرورش رسیده و دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه می‌توانند از امکانات پژوهش‌سراها استفاده کنند و در حال حاضر جشنواره جابربن حیان برای دوره ابتدایی و جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی را برای متوسطه داریم.

وزیر آموزش‌ و پرورش خاطرنشان کرد: فناوری‌های نو مانند نانو در پژوهش‌سراها فعال است و 64 پژوهش‌سرای ما به امکانات و آزمایشگاه نانو با همکاری معاونت علمی رئیس‌جمهور مجهز شده است.
مرجع : پانا.فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند