کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر اللهیاری عنوان کرد:

استخراج پکیج‌های‌ روان‌درمانی و روانشناسی از منابع اسلامی

به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) , 15 بهمن 1394 ساعت 9:33

رئیس سازمان نظام‌ روان شناسی و مشاوره کشور از ظرفیت اسلام در کاهش بسیاری از بیماری‌های روانی که تنها علاجشان در دین است و گفت و افزود: کمیسیون روانشناسی دینی این قابلیت را دارد تا با استخراج پکیج‌های‌ روان‌درمانی و نظریه‌های روانشناسی از این منابع عظیم بهره ببرد.


به گزارش میگنا دکتر عباسعلی اللهیاری، رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور با اشاره تشکیل کمیسیون روانشناسی دینی در این سازمان و همچنین رویکرد و اهداف تشکیل این کمیسیون گفت: مشاوره و روان‌درمانی زمانی موفق است که مبتنی بر شناخت خالق از مخلوق باشد. روانشناسان دنیا انسان را از منظر انسان بررسی کرده و نظریه داده‌اند و سعی کرده‌اند انسان را بشناسند؛ این شناخت در عین این که کمک می‌کند اما کامل نیست.

وی ادامه داد: بهترین راه شناخت انسان مخصوصاً مشکلات و روش‌هایی که باعث رشد و تعالی آن می‌شود، چگونگی درمان این اختلالات است و بهترین روش در این قضیه این است که ما از منظر خالق به انسان و مشکلات آن نگاه کنیم.
-
باید به صورت منسجم و علمی از این منابع بهره ببریم
اللهیاری ظرفیت دین را در کاهش اختلالات روانی بالا دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران، مکتب غنی اسلام و همچنین سیره معصومین(ع) در کنار آرا دانشمندان اسلامی با هم آمیخته شده‌اند، باید بتوانیم به صورت منسجم و علمی در این زمینه کار کنیم و در استخراج پکیج‌های‌ روان‌درمانی و نظریه‌های روانشناسی شخصیت به صورت کامل از این منابع عظیم بهره ببریم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی بیان کرد: استخراج روش‌های درمان برخی از آسیب‌های روانی از منابع اسلامی، که در طبقه‌بندی‌های موجود روانی در دنیا وجود دارد از این منابع به راحتی قابل درک و حل کردن است. این بیماری‌ها از نظر ما فراتر از یک بیماری‌ هستند که گاهی از آنها به عنوان بیماری یاد نمی‌شود مانند بُخل، حسادت، کینه و امثال آن که نوعی بیماری هستند.

وی نقش کمیسیون‌ روانشناسی دینی را در ارائه نظریه‌ها و راه‌های درمان بسیاری از بیماری‌های روانی موثر دانست و اظهار کرد: کمیسیون‌ها نقش عمده‌ای در سازمان نظام روانشناسی دارند و آنها علم و رشته مربوط به خود را از صفر تا 100 مدیریت می‌کنند. این کمیسیون هم به تصویب شورای مرکزی رسیده و اعضای آن تقریبا مشخص شده‌اند و امیدواریم با شروع به کار آن بتوانیم در دنیا اسلام و بشیریت و در حوزه‌های روانشناسی و مشاوره حرفی برای گفتن داشته باشیم.
-
منابع اصلی ما قرآن، سیره معصومین(ع) و آرا دانشمندان اسلامی است
الهیاری از منابع کمیسیون روانشناسی دینی برای رفع بیماری‌های روانی و مشاوره گفت و افزود: منبع اصلی ما قرآن و از طرف دیگر، سیره معصومین(ع) و در نهایت آرای دانشمندان اسلامی خواهد بود.


کد مطلب: 35602

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35602/استخراج-پکیج-های-روان-درمانی-روانشناسی-منابع-اسلامی

میگنا
  https://www.migna.ir