جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۱:۱۸
کد مطلب: 35605
۱
معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی در قزوین:

افراد مذهبی ۶۱ درصد کمتر به بیماری‌های روانی مبتلا می‌شوند

فریدون عزیزی پیش از ظهر دیروز در همایش یک روزه سلامت معنوی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شد اظهار داشت: بر اساس تحقیقات علمی صورت گرفته، افراد مذهبی 61 درصد کمتر دیگر افراد جامعه به اختلالات روانی و افسردگی‌ها مبتلا می‌شوند.

وی در همین رابطه افزود: افرادی که اعتقادات مذهبی دارند 61 درصد کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند و فعالیت ایمنی بدن در افراد معنوی و مذهبی بیشتر است.
معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی کشور با اشاره به اینکه حدود 9 هزار مقاله علمی در زمینه سلامت معنوی وجود دارد، بیان کرد: در همین راستا باید تمام این مقالات علمی در ایران نیز بررسی و اجرا شود. عزیزی با اشاره به تعریف سلامت معنوی در کشور، افزود: سلامت معنوی عبارت است از خودآگاهی، کسب تقوای الهی، پالایش روح از هر بدی و پلیدی، احساس خضوع نسبت به ربوبیت الهی، توکل، توسل، تسلیم و شکر در برابر او و درک معنا که به احساس آرامش، امید و هدفمندی زندگی در راستای تقرب به خدا منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هشتمین همایش سلامت معنوی در دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین برگزار شده است، عنوان کرد: در این همایش گذری بر تعاریف، مفاهیم و سیر تاریخی سلامت معنوی در جوامع مختلف می‌پردازیم.

معاون علمی فرهنگستان علوم پزشکی کشور با اشاره به اینکه سلامت معنوی یکی از چهار بعد اصلی انواع سلامت محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و روانی است که جامع‌ترین این ابعاد، سلامت معنوی است.

عزیزی تصریح کرد: سلامت معنوی می‌تواند در سطوح پیشگیری‌های ابتدایی، اولیه، ثانویه و ثالثیه بروز علائم خطر را در افراد کاهش دهد. وی بیان کرد: تا امروز 444 مقاله ارتباط افسردگی، اضطراب و خودکشی با سلامت معنوی را بررسی کرده که در این مقالات ثابت شده 61 درصد این موارد با افرادی که سلامت معنوی دارند، ارتباط ندارد.
مرجع : خبرگزاری تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود