کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرکز تخصصي بازی درمانی در مشهد افتتاح شد + عكس

17 بهمن 1394 ساعت 12:29

بزرگترین مرکز بازی درمانی شرق کشور همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر در مشهد افتتاح شد.


مرکز بزرگ بازی درمانی روز پنجشنبه همزمان با دهه مبارک فجر طی مراسمی با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در محل مجتمع مشاوره و خدمات روانشناختی مشهد فعال شد.
به گزارش ميگنا، این مرکز که صبح روز 15 بهمن ماه افتتاح شد، دارای تخصصی‌ترین، مجهزترین و پیشرفته ترین دستگاه‌های خدمات بازی‌درمانی کودکان است . این ‌مرکز برای دانش‌آموزان نیازمند به این نوع درمان اقداماتی را انجام می‌دهد، این مرکز مجهز به اتاق بازی، اتاق تست سنتر و دستگاه نوروفیدبک است که توانایی ارائه درمان‎‌های مکمل روانشناختی به کودکان را دارد.

دکتر سیدجواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در افتتاحیه این مرکز با اشاره به اینکه بیش از ۱۴۷ پروژه در دهه فجر امسال در حوزه فعالیت این سازمان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: کارکردهای تربیتی این مرکز بسیار پر اهمیت است .

وی ادامه داد: امروز در دنیای واقعی، فرزندان ما بعد از تولد با مجموعه‌های ‌ظرفیتی که دارند با واکنش‌های مطلوبی از سوی بزرگسالان مواجه ‌نمی‌شوند و متاسفانه والدین با ارگانیسم‌های رفتاری کودکان به صورت ‌گزینشی برخورد ‌می‌کنند.

حسینی شناخت نیازها و پاسخ صحیح به آن‌ها در کنار پاسخگویی به موقع و‌ به اندازه لازم را از وظایفی دانست که والدین در مقابل کودکان دارند و بسیار حیاتی است، افزود: معمولا در جامعه ما به این عناصر توجهی نداریم و اگر توجهی هم وجود دارد به شکل نامتناسب و نامتوازن است.
-
مدیرکل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: کودکان ما نیازهای متفاوت دارند و گاهی با توجه به رفتارهای والدین دچار ‌سردرگمی‌هایی می‌شوند و توجه به این رفتار که کودک تلاش می‌کند مورد رضایت والدین باشد اغلبب موجب مرگ خلاقیت در کودک و چند شخصیتی شدن او می‌شود.
-
وی بازی را تنها وسیله‌ای دانست که می‌تواند تمام نیاز ارگانیسم‌های رفتاری کودک را برطرف کند و تصریح کرد: در بازی ظرفیت‌های رفتاری کودک رشد پیدا کرده و او آماده پذیرفتن نقش‌های مهم در آینده می‌شود.

-


کد مطلب: 35635

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35635/مرکز-تخصصي-بازی-درمانی-مشهد-افتتاح-عكس

میگنا
  https://www.migna.ir