جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ / ۰۸:۵۴
کد مطلب: 35922
۰

10 نکته کلیدی برای سلامت مردان

10 نکته کلیدی برای سلامت مردان
ششم اسفند ماه هر سال به عنوان روز ملی سلامت مردان انتخاب شده است. روز ملی سلامت مردان از سال 1385 توسط انجمن اورولوژی ایران پیشنهاد و از سال 1389 با پیشنهاد وزارت بهداشت به هفته سلامت مردان تبدیل شد.

*** مسئولیت عادات غذایی تان رابپذیرید
با انتخاب انواع و مقدار غذاهایی که نیاز دارید، مسئولیت عادات غذایی تان را بپذیرید. انتخاب های غذایی تان را در اولویت قرار دهید و ازنظر فیزیکی فعال باشید به طوری که بتوانید یک مرد سالم که می خواهید باشید.

**غذاهای جادویی وجود ندارند
هیچ غذا یا روش غذا خوردن جادویی وجود ندارد. بعضی از غذاها هستند که مردان به خوردن آن ها نیاز دارند مثل سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، غذاهای پروتئینی مانند حبوبات، تخم مرغ یا گوشت های بدون چربی و لبنیات مانند شیر یک درصد مواد مغذی را که برای سلامتی نیاز دارید شامل منیزیم، پتاسیم، کلسیم، ویتامین D، فیبر و پروتئین را دریافت خواهید کرد.

** یخچالتان را با هویج،سیب وپرتقال پرکنید
غذاهای سالم را که به آماده سازی کمی نیاز دارند در یخچالتان قرار دهید. یخچالتان را با هویج، سیب، پرتقال، ماست کم چرب و تخم مرغ پرکنید.
میوه ها و سبزیجات تازه، کنسرو شده یا منجمد، گوشت های بدون چربی، کنسرو حبوبات، ماهی تن یا سالمون را در مقادیر زیاد ذخیره کنید. گزینه های سالم تری برای حرارت دادن و خوردن برای جایگزینی گرم کردن یک پیتزای منجمد پیدا کنید.

**غلات کامل انتخاب کنید
اطمینان حاصل کنید که نیمی از غلات شما کامل است. غلات کامل می توانند به ایجاد احساس سیری و تأمین مواد مغذی کلیدی کمک کنند، به جای برنج و نان سفید وسایر محصولات غله تصفیه شده، پاستا و نان تهیه شده از گندم کامل، برنج قهوه ای و بلغور جو دوسر را انتخاب کنید.

**عاداتی بسازید که وزن شما را اضافه نکنند
با صرف نظر ازغذاهایی که چربی های جامد و شکراضافه شده بالایی دارند، کالری را کاهش دهید. گوشت های چرب مانند دنده، بیکن و هات داگ را محدود کنید. کیک ها، کلوچه ها، آب نبات ها و بستنی باید تنها گاهی مصرف شوند. برای تنظیم مقدار غذایی که می خورید از بشقاب های کوچک تری استفاده کنید.

**آب دوست شما است
آب نسبت به بسیاری از انتخاب های عادی نوشیدنی، انتخاب بهتری است. نوشیدنی ها می توانند حدود 400 کالری در روزبه رژیم غذایی اضافه کنند؛ بنابراین نوشیدنی های دارای کالری بالا را محدود کنید.از نوشابه های انرژی زا، نوشابه های ورزشی و سایر نوشابه های شکردار، صرف نظر کنید.

**چیزهایی را که مردان نیاز دارند بخورند بشناسید
نیازهای انرژی مردان با زنان متفاوت است. به مقدار غذا و نوع غذایی که نیاز دارید بر اساس قد، وزن، سن و سطح فعالیت بدنی تان پی ببرید.

**از آشپزی برای بقا فراتر روید
دفعات بیشتری آشپزی کنید. بخارپز کردن سبزیجات، کباب کردن مرغ را امتحان کنید و برای اسپاگتی یک سس گیاهی خوشمزه از ابتدا تهیه کنید. خوردن غذاهایی که در منزل توسط خودتان پخته شده اند به شما اجازه می دهد مقدار و نوع چیزی را که می خورید کنترل کنید.

**به محتویات غذاها توجه کنید
از برچسب اطلاعات تغذیه ای و برچسب مواد تشکیل دهنده برای پی بردن به محتوای مواد مغذی غذاها و نوشیدنی ها استفاده کنید. مصرف غذاهایی را که شکر یا چربی تشکیل دهنده اول واصلی شان است را کاهش دهید.

**عرق کردن بد نیست
در هرزمانی که می توانید فعال باشید. از دوستان یا خانوده تان بخواهید زمانی که برای پیاده روی، دوچرخه سواری یا دویدن طولانی می روید به شما بپیوندند. فعالیت هایتان را متنوع کنید تا انگیزه تان حفظ شود. برای خودتان 5 الی 2 ساعت یا بیشتر فعالیت بدنی متوسط در طول هفته را هدف قرار دهید. بازوها، پاها و عضلات هسته ای خود را حداقل دو روز در هفته تقویت کنید. فعال بودن برای مدت 10 دقیقه نیز تفاوت ایجاد می کند.بشقابتان را با الگوی و سلیقه شخصی خود و با توجه به نکات مطرح شده پرکنید.

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...