جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۶:۵۵
کد مطلب: 35985
۰

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تأسیس امور تربیتی

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تأسیس امور تربیتی

به گزارش میگنا، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش به مناسبت سالروز تأسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است:

به نام خداوند بخشاینده و مهربان

با درود به روح پاک و ملکوتی امام راحل (رحمة ا... علیه) و شهیدان رجایی و باهنر، بنیانگذاران امورتربیتی و با درود به مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رئیس جمهور محترم، احیاگر تدبیر و امید و درود به تمامی فرهنگیان شریف سراسر کشور.

هشتم اسفندماه، روز امور تربیتی و آغاز هفته­ ی تربیت اسلامی را گرامی می‌دارم و با تبریک این روز، برای مجموع همکاران دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، بویژه دست اندرکاران پرتلاش و دلسوز امور تربیتی مدارس کشور آرزوی سلامت و توفیق می‌نمایم.

امور تربیتی شجره­ ی طیبه‌ای است که به پشتوانه­ ی اندیشه‌های رفیع و انسان ساز بزرگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در گستره ­ی آموزش و پرورش کشور روئید و برکات معنوی آن، جان و دل گلهای بوستان عشق و ایثار و جویای ارزش‌های دینی و انقلابی را شور و شعور بخشید؛ بر این اساس هفته­ ی تربیت اسلامی و روز امور تربیتی، فرصت مناسبی است تا آموزش و پرورش بتواند ضمن ایجاد فضای گفتگو، تبادل نظر و نقد سازنده، راهکارهای بهبود و کیفیت بخشی به فعالیت‌های امور تربیتی را مورد بررسی قرار دهد.

با عنایت به جایگاه رفیع تعلیم و تربیت اسلامی در بسترسازی برای رسیدن کودکان و نوجوانان به مراتبی از حیات طیبه، ارج نهادن و تجلیل و قدردانی از زحمات فعالان عرصه ­ی امور تربیتی دانش آموزان، شایسته است به عنوان یکی از اقدامات اصلی در تقویت زیرنظام منابع انسانی ـ که اصلیترین زیر نظام در تحول آموزش و پرورش است ـ همواره مورد توجه جدی قرار گیرد.

مجموعه­ ی امور تربیتی، که اکنون بیش از سه دهه از تأسیس آن می‌گذرد، در دهه­ ی پیشرفت و عدالت و در پرتو عنایات و رهنمودهای حکیمانه­ ی مقام معظم رهبری نسبت به این حوزه و تلاش‌های دولت تدبیر و امید، فرصتی برای نقش آفرینی فعال­‌تر فرهنگی و تربیتی در اختیار دارد تا از طریق هم­افزایی و کاربست خلاقیت و نوآوری، مفاهیم عمیق تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر تحول بنیادین را به زیور فضائل اخلاقی، قانون گرایی، مسئولیت پذیری، عدالت گستری، وفاق ملی و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ و ارزش‌های اسلامی و قرآنی بیاراید و جان دانش آموزان و آینده سازان تمدن نوین اسلامی­مان را سیراب سازد.

برای همکاران شریف حوزه­ ی راهبردی تعلیم و تربیت، بویژه متولیان و متصدیان امور تربیتی دانش آموزان، موفقیت و پیشرفت روزافزون در دستیابی به قله‌های رفیع دانایی و عرصه‌های نوین دانش از درگاه خداوند منان مسألت می‌نمایم.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ