جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۰:۱۳
کد مطلب: 36036
۱

«اعتیاد» علت طلاق 50 درصد زنان تحت‌پوشش کمیته‌امداد

«اعتیاد» علت طلاق 50 درصد زنان تحت‌پوشش کمیته‌امداد
اکبر میرشکار در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: درحال حاضر تمامی آسیب‌های موجود در میان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد را شهر به شهر و استان به استان شناسایی و دسته بندی کرده‌ایم زیرا معتقدیم برای حل آسیب‌های موجود باید سرچشمه‌های آنها در کشور شناسایی شوند تا بتوان با تمام توان با آنها مقابله کرد.

 

وی در ادامه ضمن بیان آنکه آسیب‌های موجود در میان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از تنوع بالایی برخوردار است افزود: مهم ترین آسیب در میان مددجویان کمیته امداد " فقر" موجود در خانواده‌هاست که موجبات فقر فرهنگی و... را ایجاد کرده است.

 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد تصریح کرد: باید بدانیم خانواده‌ای که از لحاظ مسائل مالی ضعیف است امکان ابتلا به هرگونه خطایی را دارد لذا نمی‌توانیم بگوییم آسیبی خاص چون اعتیاد حرف اول را در میان خانواده‌های تحت پوشش می‌زند.

 

میرشکار همچنین درخصوص علت عمده طلاق زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد نیز، اظهار کرد: براساس آمار علت طلاق 50 درصد از زنان مطلقه‌ تحت پوشش کمیته امداد "اعتیاد همسر" بوده است.

 

وی در ادامه ضمن تاکید برآنکه آسیب‌ها به صورت زنجیره‌ای در یک فرد و خانواده ایجاد می‌شوند، گفت: زمانی که یک دانش آموز اقدام به ترک تحصیل می کند جذب بازار کار کاذب و پس از آن جذب بزه‌کاری و اعتیاد و... خواهد شد و در صورت ازدواج و تشکیل خانواده نیز شکست و جدایی آن دور از انتظار نخواهد بود؛ این فرآیند نشان‌دهنده آن است که زنجیره آسیب‌ها در کشور به هم پیوسته بوده و تا وقتی از یک آسیب چون ترک تحصیل کودکان پیشگیری نکنیم، آسیب‌های بعدی به تبع آن برای فرد و خانواده ایجاد خواهد شد این درحالیست که آمار ترک تحصیل در کشور بالابوده و باید برای سرنوشت این افراد فکری کنیم.

 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر آمار آسیب‌هایی چون اعتیاد و طلاق و... در میان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بسیار کمتر از میانگین کشوری است.

 

میرشکار افزود: معتقدیم اقدامات فرهنگی کمیته امداد در خصوص کاهش آسیب‌ها در میان خانواده‌های تحت پوشش بسیار موثر بوده است زیرا میزان شیوع فقر فرهنگی در میان خانواده‌های تحت پوشش این نهاد بالاست و نیاز است که حتما به آنها آموزش‌های لازم ارائه شود.

 

وی در ادامه به ارائه آموزش‌های "مهارت زندگی" در محورهای بینش سیاسی، اعتقادی و دینی خانواده‌های تحت پوشش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کمیته امداد به طور ویژه به مسئله تعمیق باورهای دینی در قالب "طرح فلاح" می پردازد.

 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد در ادامه ضمن بیان آنکه طرح "فلاح" به منظور بالا بردن منزلت و تعمیق باورهای دینی مددجویان اجرا می‌شود گفت: در این طرح 500 روحانی با کمیته امداد همکاری می کنند، به طوری که آنها به خانواده‌های تحت حمایت که دارای مشکلات و آسیب‌هایی مانند زنان مطلقه، خانواده‌های دارای سرپرست زندانی، همسر معتاد و... هستند، ورود پیدا کرده و با دعوت از همسایگان 2 ساعت مجالس روضه‌خوانی و احکام را در منزل آنها برگزار می‌کنند.

 

میرشکار ادامه داد: 32 هزار خانواده در 9 ماهه اول سال جاری در این طرح شرکت کرده‌اند و طی رصدهای صورت گرفته اجرای آن به شدت منجر به کاهش آسیب در میان خانواده‌های مددجویان شده است.

 

وی همچنین اظهار کرد: با توجه به آنکه در حال حاضر استفاده از شبکه‌های مجازی برای برخی از خانواده‌ها دردسر آفرین شده، اقدامات خوبی را برای آموزش به خانواده‌های تحت پوشش در این حوزه انجام داده‌ایم تا والدین و فرزندان از خطرات و آسیب‌های موجود در این فضاها آگاه شده و از ایجاد آسیب در کودکان و نوجوانان جلوگیری شود.

 

معاون امور فرهنگی کمیته امداد در پایان اظهار کرد: به دنبال آن هستیم شبکه‌ای اختصاصی در فضای مجازی برای مددجویان کمیته امداد راه اندازی و ایجاد کنیم.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!