پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۸:۵۴
کد مطلب: 36065
۱
آیین‌نامه هدایت تحصیلی تا پایان امسال مصوب می‌شود

جدول شاخه‌ها و دروس رشته‌های دوره متوسطه دوم تصویب شد

جدول شاخه‌ها و دروس رشته‌های دوره متوسطه دوم تصویب شد
به گزارش میگنا علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال 94، برنامه‌ریزی رشته‌ها و شاخه‌ها در دوره متوسطه دوم انجام شد، اظهار داشت: ما تا سال نهم فقط یک پایه داریم و دانش‌آموزان رشته‌بندی و هدایت تحصیلی نمی‌شوند اما وقتی دانش‌آموزان وارد پایه دهم می‌شوند سه شاخه فنی‌وحرفه‌ای، کاردانش و نظری پیش‌ روی آنها وجود دارد.
فانی با اشاره به اینکه سال آینده تغییرات در نظام آموزشی جدید به سال دهم می‌رسد اظهار کرد: بر این اساس متوسطه دوم نیز سه پایه خواهد شد و دانش آموزان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش سه سال در هنرستان‌ها درس می‌خوانند.
وی با تأکید بر اینکه شاخه نظری دارای 4 رشته، شاخه فنی‌وحرفه‌ای دارای بیش از 40 رشته و شاخه کاردانش 250 رشته دارد، گفت: تهیه محتواها، برنامه‌ها و کتاب‌های درسی این رشته‌ها باید انجام شود تا دانش‌آموزان در روز اول مهر سال 95، در کلاس درس سرگردان نباشند.

وی افزود: در جلسات گذشته شورای عالی موفق به تصویب جداول درسی شاخه‌های نظری و همچنین شاخه فنی و حرفه‌ای و کارودانش شدیم و نهایتا هفته آینده بررسی آیین نامه هدایت تحصیلی نیز به پایان می رسد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در ادامه اصلاحات، هدایت تحصیلی در انتهای پایه نهم انجام می شود گفت: دانش آموزان باید در انتهای پایه نهم رشته تحصیلی خود را با مشاوره و راهنمایی مربیان و مشاوران انتخاب کنند، البته عوامل مختلفی در این هدایت تحصیلی دخیل خواهند بود.
فانی تصریح کرد: بر این اساس کار بسیار سنگینی انجام شد و در همین اواخر، جدول دروس و شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب نهایی رسید.

فانی در خصوص هدایت تحصیلی نیز گفت: همانظور که ذکر کردم، دانش‌آموزان در پایه نهم، هدایت تحصیلی می‌شوند اما اینکه بر چه اساسی هدایت تحصیلی خواهند شد، آیین‌نامه‌ای آماده شده است.

وی اضافه کرد: این آیین‌نامه در حال حاضر در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد و کلیات آن به تصویب رسیده است و قبل از پایان سال 94، به تصویب نهایی می‌رسد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: بر این اساس آموزش مشاورین مدارس، در دو ماهه اول سال آینده صورت خواهد گرفت تا بتوانیم دانش‌آموزان کلاس نهم را در شاخه و رشته لازم هدایت کنیم.
فانی در پاسخ به این پرسش که آیا کمبود مشاور و مربی پرورشی در مدارس امر هدایت تحصیلی را با مشکل مواجه خواهد کرد؟ گفت: خیر، در سند تحول آمده است که بحث هدایت تحصیلی باید از اول ابتدایی شکل بگیرد اما امسال در کلاس نهم این کار را انجام می دهیم و مشاوران مدارس متوسطه اول این کار را انجام خواهند داد و مشکلی وجود ندارد.
وی تاکید کرد که امیدواریم از سال آینده مشاوران را در همه مقاطع تحصیلی داشته باشیم تا امر هدایت تحصیلی بهتر صورت بگیرد.
مرجع : فارس و ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...