پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۰:۵۶
کد مطلب: 36117
۰
سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقيقات مجلس شوراي اسلامي:

مرگ خودخواسته دانش آموزان برايندي ازعوامل مختلف اجتماعي وخانواده است

مرگ خودخواسته دانش آموزان برايندي ازعوامل مختلف اجتماعي وخانواده است
به گزارش مركزاطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، قاسم جعفری در واکنش به اخباری پیرامون خودکشی دانش آموزان در روزهای اخیر در چند شهر اظهار کرد: اخباری که در مورد مرگ خود خواسته دانش‌آموزان به صورت ضد و نقیض منتشر می شد بطوری بود که کمیسیون نمی توانست به استناد آنها به جمع بندی رسیده و با مسئولان وزارت آموزش و پرورش جلسه‌ای برگزار کند اما این موضوع در اسرع وقت و در حضور کارشناسان مطرح و بررسی کارشناسانه می شود.

وی افزود: خودکشی مسئله هولناکی است که حتی یک مورد از آن نیز نباید در جامعه اتفاق بیافتد و لازم است شرایطی ایجاد شود که فرد به هیچ عنوان به این موضوع فکر هم نکند زیرا خودکشی معنای روشنی دارد و تحت شرایطی اتفاق می افتد که فرد به پوچی رسیده و نمی تواند با مشکلات خود کنار بیاید.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شوراي اسلامي با بیان اینکه بیشتر این اتفاقات در بیرون از مدرسه رخ می دهد و نمی توان صرفا مجموعه آموزش و پرورش را در این موضوع مقصر معرفی کرد، یاد آور شد: مرگ خود خواسته برآیندی از مجموعه عوامل مختلفی است که ریشه در مشکلات روانی، اخلاقی، فرهنگی ،خانوادگی دارد و نمی توان صرفا نهاد مدرسه را متولی اصلی کنترل و رفع این اختلالات معرفی کرد.

وی افزود: برخی به دنبال آن هستند تا مسئولیت چالش های جامعه را بر دوش یک شخص یا نهاد مشخص بیاندازند اما فارغ از آن که در برابر چالشها و معضلات جامعه همه مردم مسئولیت دارند. در این مورد به خصوص نیز بی انصافی است اگر همه مسئولیت را برعهده وزارت آموزش و پرورش بدانیم. هر چند مسئولان مستقیم مسئولیت بیشتری در این زمینه دارند. سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقيقات مجلس شوراي اسلامي بااشاره به مشکلات نظام خانواده و نهاد آموزشی بر نوجوانان و کودکان، اظهار کرد: اغلب کودکان و نوجوانان تحث تاثیر آموزش‌های صحیح از خانواده نیستند. چرا که خانواده‌ها نیز خود زیر فشار مشکلات هستند. علاوه بر خانواده در مدارس نیز آموزش‌های تعیین تکلیفی پاسخ‌گو نیست.

جعفری با تاکید بر نقش معلمان پرورشی در مدارس بیان کرد: معلمان پرورشی و مشاور در مدارس اگر آموزش‌های لازم را طی کرده باشند، قطعا در سلامت و بهداشت روانی و همچنین جامعه پذیری دانش آموزان تاثیرگذار است.
وی خاطرنشان كرد: معلمان پرورشی و مشاوران در مدارس می توانند ضمن آشنا کردن دانش‌آموزان با شرایط پیرامونی و گوشزد کردن وجود برخی ناملایمات و سختی ها در جامعه دانش آموزان را در برابر این مشکلات آگاه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند