جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ / ۱۴:۲۰
کد مطلب: 36126
۱

ورود سازمان بهزیستی به مساله آسیب ها و مشاوره در مدارس

ورود سازمان بهزیستی به مساله آسیب ها و مشاوره در مدارس
انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با پانا درخصوص امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان بهزیستی و اداره کل امور زنان آموزش و پرورش گفت: یکی از اهداف و برنامه های سازمان بهزیستی کشور افزایش توانمندی، مهارت آموزی و اجتماع پذیری افراد جامعه است تا بتوانیم آنها را برای مسئولیت های که در آینده عهده دارش می شوند آماده کنیم و یکی از بسترهای این کار محیط های آموزشی هستند؛ لذا تفاهمنامه امضا شده در همین راستاست.

اجرای تفاهم نامه در 10 مدرسه
وی درخصوص این طرح مشترک اظهار داشت: دانش آموزان ما آینده سازان کشور هستند و با توجه به اینکه این دانش آموزان علاوه بر زمینه های علمی در سایر زمینه ها نیز مجهز شوند، توانمندسازی آنان در زمینه های اجتماعی، زندگی، کار گروهی، دینی و همچنین آموزش معلمان و والدین آنها همگی در یک بسته آموزشی مهیا شده در اختیارشان قرار می گیرد، یعنی سازمان بهزیستی با بکارگیری نیروهای متخصص خود این آموزش را عهده دار می شود. رییس سازمان بهزیستی در خصوص جزئیات اجرای طرح گفت: این طرح نخست به صورت پایلوت در 5 مدرسه دخترانه و 5 مدرسه پسرانه دوره متوسطه اول در تهران اجرا خواهد شد. در مرحله نخست تیم متخصص روانشناسی و مددکاری ورود پیدا می کنند و اگر در آینده نیاز به سایر تخصص ها بود در مرحله بعد آن را تامین می کنیم.

پیشنهاد همکاری بیشتر با سازمان استثنایی
محسنی بندپی به همکاری های پیشین میان سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پیش از این تفاهم نامه ما همکاری هایی با سازمان آموزش و پرورش استثنایی در زمینه غربالگری شنوایی سنجی داشتیم. همچنین ما در زمینه تشخیص تنبلی چشم پیش از شروع دبستان تا امروز 80 درصد کل جمعیت را پوشش دادیم و می خواهیم این پوشش را به 100 درصد برسانیم. در واقع این اقدامات از این جهت ضرورت دارد که هر دانش آموز که می خواهد در کلاس اول ابتدایی ثبت نام کند یک گواهی سلامت داشته باشد تا اگر نیاز به کمک هایی مثل درمان شنوایی با کاشت حلزون یا درمان تنبلی اعم از جراحی یا عینک چشم دارد همانجا با مداخله تخصصی آن را درمان کند تا شرایط آموزش بهتر برایش مهیا شود.

وجود یک میلیون و 200 هزار معلول
وی درخصوص همکاری با سازمان آموزش استثنایی کشور برای خدمات رسانی به دانش آموزان معلول گفت: در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار معلول در سامانه سازمان بهزیستی کشور ثبت نام شدند که وضعیت توانبخشی، تحصیلی و پزشکی آنها رصد می شود. بقیه افراد یا به علت محدود بودن ظرفیت پذیرش سازمان به لحاظ اعتبار یا به علت اینکه خود افراد تمکن مالی داشتند و نیازی به خدمات ما نداشتند در سامانه ثبت نام نکردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
آنكه مدام از كمبودها و ناراستي هاي زندگي خويش سخن مي گويد دوست خوبي براي تو نخواهد بود .