کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کار با رایانه احتمال زوال شناختی را کاهش می دهد

24 اسفند 1394 ساعت 9:51

مطالعات اخیر محققان، ارتباط بین فعالیت ذهنی و کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل را بیش از پیش تایید می کند و نشان می دهد استفاده از رایانه در افراد میانسال و سالمندان، تاثیر مثبتی در کاهش احتمال ابتلا به زوال شناختی دارد.


با گذشت سن به مرور زمان حجم مغز کاهش می یابد و علاوه بر آن، تغییرات مهمی در سطح سلولی و عروقی مغز روی می دهند که سبب می شود فرد در معرض زوال عقل و کاهش توانایی شناختی قرار گیرد.
تحقیقات پژوهشگران موسسه ویسکانسین در آمریکا نشان می دهد کار کردن با رایانه و تجهیزات هوشمند دیگر در میانسالی و سالمندی یک روش موثر برای مبارزه با تغییرات نامطلوبی است که به مرور زمان برای مغز و اعصاب اتفاق می افتد.

این مطالعه که در سال 2014 میلادی صورت گرفت، نشان می دهد افرادی مانند پزشکان، موسیقیدانان، خلبانان و مهندسان معمار که فعالیت ذهنی زیادی دارند، بیشتر قابلیت های شناختی را تا پایان عمر حفظ می کنند و مغز آنان در مقایسه با افراد دیگر در همان سن و سال، حجم هیپوکامپ بالاتری دارد.

ادامه مطالعات در کلینیک مایو نشان می دهد کار با رایانه و فعالیت هایی مانند پرداخت قبوض، مطالعه الکترونیکی، دانلود انواع فایل های سرگرمی و شبکه های اجتماعی به افراد میانسال و سالمند کمک می کند ذهن خلاق تری داشته باشند و کمتر با مشکلات حافظه مواجه شوند.
علاوه بر فعالیت های ذهنی، فعالیت بدنی منظم، رژیم غذایی سالم و استفاده از مکمل های معدنی و ویتامین، نقش مهمی در حفظ توانایی و عملکرد مغز دارند.


کد مطلب: 36220

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36220/کار-رایانه-احتمال-زوال-شناختی-کاهش-می-دهد

میگنا
  https://www.migna.ir