کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اختلالات رفتاری که گواتر مسبب آنهاست

3 فروردين 1395 ساعت 10:05

تغییر در خلق و خو یعنی به طور مثال: فردی که شخصیت آرامی داشته پس از ابتلا به این عارضه کاملا تغییر کرده و در مقابل کوچکترین مسائل، واکنش‌های شدید و غیر عادی (پرخاشگری، توهین به دیگران و...) از خود نشان دهد.


به گزارش میگنا علیرضا استقامتی مختصص غدد و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اختلالات رفتاری در پرکاری و کم کاری غده تیروئید مشاهده می‌شود که این اختلالات در پر کاری نسبت به کم کاری این غده بیشتر و شدیدتر است.

وی ادامه داد: در کم کاری تیروئید علائمی همچون ضعف، بی حالی، خستگی، ا‌فسردگی، کاهش حافظه و تمرکز دیده می‌شود که این علائم و مشکلات عموما خیلی حاد نیستند و حتی برخی کم کاری‌های تیروئید بدون این علامت‌ها هستند.

این متخصص در ادامه افزود: در پرکاری تیروئید، اختلالات رفتاری نظیر: عصبی بودن، بی قراری، اضطراب بیش از حد، پرخاشگری، تنش و تحریک پذیری و... وجود دارد که بروزشان شدت بیشتری دارد و همچنین تغییر در خلق و خو یعنی به طور مثال: فردی که شخصیت آرامی داشته پس از ابتلا به این عارضه کاملا تغییر کرده و در مقابل کوچکترین مسائل، واکنش‌های شدید و غیر عادی (پرخاشگری، توهین به دیگران و...) از خود نشان دهد.
دکتر استقامتی با بیان اینکه شیوع این بیماری در زنان 6 الی 10 برابر مردان است، تصریح کرد: تغذیه در این بیماری هیچ دخالتی ندارد، درمان بیشتر از طریق دارو صورت می‌گیرد که در صورت عدم بهبودی از روش‌های درمانی دیگر (مثل جراحی و...) استفاده می‌شود.


کد مطلب: 36312

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36312/اختلالات-رفتاری-گواتر-مسبب-آنهاست

میگنا
  https://www.migna.ir