چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۳:۴۰
کد مطلب: 3643
۰

40 سال تاریخ تکامل ایمیل در یک تصویر! / اولین ایمیل را چه کسی زد

ایمیل وارد چهلمین سالگرد تولد خود شد. در این راستا یک سایت اینترنتی در طرحی گرافیکی 40 سال تاریخ تکامل پست الکترونیک را به تصویر کشیده است.
به گزارش خبرگزاری مهر، در چهل سال اخیر، ایمیل از یک ابزار محدود و قابل استفاده تنها برای تعداد کمی از دانشمندان علوم رایانه به یک ابزار ارتباطاتی پرقدرت در سطوح شخصی و حرفه ای تبدیل شده است. اولین ایمیل را یک مهندس انفورماتیک به نام "ری تاملینسون" اواخر سال 1971 ارسال کرد. یکسال بعد، این مهندس جوان، یک سیستم ویژه را برای تبادل انفورماتیک پیامها میان دانشگاهها از طریق سیستم یکپارچه اینترنت ARPANET راه اندازی کرد. در این راستا، بزرگان فناوری اطلاعات از هم اکنون جشنهای چهلمین سالگرد تولد پست الکترونیک را آغاز کرده اند.   به همین منظور سایت mashable.com در تصویری گرافیکی 40 سال تاریخ تکامل این ابزار ارتباطاتی را روایت کرده است. این طرح گرافیکی، رویدادهای مهم مرتبط به ایمیل را به شرح زیر دسته بندی کرده است: 1971 یک مهندس انفورماتیک به نام "ری تاملینسون" اولین ایمیل را ارسال کرد. در این ایمیل نوشته شده بود:
qwertyuiop-send 1976 ملکه الیزابت دوم به عنوان اولین مقام عالی رتبه یک کشور یک ایمیل ارسال کرد. 1978 اولین سیستم الکترونیک ارسال پیامهای خارج از شبکه دانشگاهها راه اندازی شد. 1982 برای اولین بار واژه "ایمیل" استفاده شد و "اسکات فالمن" اولین صورتک خندان را اختراع کرد :-) 1989 پیامهای صوتی "خوش آمدید"، "فایل انجام شد"، "شما یک ایمیل دارید" و "خداحافظ" برای سیستم AOL ضبط شدند. 1997 مایکروسافت سرویس پست الکترونیک "هات میل" و سپس سرویس Outlook را راه اندازی کرد. 1998 اصطلاح "اسپم" (هرزنامه) وارد فرهنگ لغات آکسفورد شد و شرکت وارنر بروس سیستم you've got mail را راه اندازی کرد. 2003 "هامر سیمپسون" شخصیت کارتون "سیمپسونها" ایمیل خود را ساخت و جورج بوش، رئیس جمهور وقت آمریکا اولین قانون مبارزه با هرزنامه ها را امضا کرد. 2004 حروف اختصاری که هنگام نوشتن چت و ایمیل به کار می روند وارد فرهنگ لغات آکسفورد شدند. 2007 گوگل سرویس "جی- میل" را در دسترس عموم قرار داد. 2008 پروتکل امنیت ضد فیشینگ تصویب شد. 2011 واژه e-mail  به email تغییر یافت.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی