کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمار ایرانی های مبتلا به میگرن بالاتر از میانگین جهانی

15 فروردين 1395 ساعت 16:45

مدیر بخش سردرد بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران گفت: بر اساس مطالعات انجام شده در مناطق مختلف کشور، آمار سردردهای میگرنی در ایرانی ها بالاتر از میانگین جهانی است.


به گزارش انجمن متخصصان مغز و اعصاب ایران ، دکتر منصوره تقا با اعلام این مطلب افزود : سردرد بیشترین دلیل مراجعه بیماران به متخصصان مغز و اعصاب است.
وی ادامه داد: حدود 10 درصد مردان و 20 درصد زنان ایرانی به سردرد های میگرنی مبتلا هستند، اگرچه برای قطعی کردن میزان شیوع به مطالعات گسترده تر در کشور نیاز است.

مدیر بخش سردرد بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران ادامه داد: بطور تقریبی می توان گفت،حدود 10 میلیون نفر در ایران فقط به سردرد میگرنی و تعداد بیشتری از این عدد به سردردهای تنشی مبتلا هستند.
به گفته وی حدود یک و نیم میلیون نفر در ایران سردرد مزمن دارند، به این معنی که بیش از نیمی از روزهای یک ماه، دچار سردرد می شوند.
تقا یادآور شد: به دلیل اهمیت این موضوع در این کنگره، جدید ترین دستاوردهای تشخیصی و درمانی در زمینه سردرد شامل درمان های دارویی و غیر دارویی ارایه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه به دلیل اهمیت این موضوع در این کنگره 3 میهمان بین المللی متخصص سردرد شرکت دارند، تصریح کرد: پروفسور مسعود آشینا (رییس انجمن سردرد دانمارک)، دکتر حسین انصاری (عضو انجمن سردرد) از امریکا و دکتر 'سیت آشینا' از امریکا حضور دارند.
تقا با بیان اینکه سردرد های اولیه دردهایی هستند که بدون وجود آسیب و یا اختلالی در ساختمان های حساس به درد در جمجه و گردن، بوجود می آید، گفت: 90 درصد سردرد ها از نوع اولیه بوده که این سردردها انواع مختلفی دارند و شایع ترین آنها سردرد های تنشی و سردرد های میگرنی است.
وی گفت: هر چند سردردهای اولیه معمولا خطری برای فرد ندارد، اما با توجه به اینکه بسیار شایع هستند و افراد زیادی از جامعه به آنها مبتلا می شوند، تاثیر زیادی بر عملکرد روزانه فرد در خانواده، محل کار و در جمع دوستان گذاشته، کیفیت زندگی فرد را کاهش می دهد.
تقا اظهار کرد :با توجه به آمار بسیار بالای سردردهای تنشی و میگرنی و موارد مزمن آنها که منجر به صرف هزینه های زیاد شامل از دست رفتن روزهای کاری بسیار و یا کاهش کیفیت کار می شود، لازم است، متولیان سلامت کشور و جامعه پزشکی کشور و نیز تک تک افراد جامعه به موضوع سردرد توجه بیشتری داشته باشند.
بیست و سومین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران با هدف ارایه جدیدترین روش های تشخیصی و درمانی در حوزه بیماری های مغز و اعصاب 21 تا 24 اردیبهشت ماه در مرکز همایش های صدا و سیمای تهران برگزار می شود.

 

 

 


کد مطلب: 36433

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36433/آمار-ایرانی-های-مبتلا-میگرن-بالاتر-میانگین-جهانی

میگنا
  https://www.migna.ir