جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۴:۰۲
کد مطلب: 3645
۰

افزایش شهریه دانشگاههای آمریکا/ جزئیات افزایش شهریه ها

تصمیم گیرندگان نظام دانشگاهی چندین ایالت آمریکا به دلیل کاهش کمکهای دولتی قصد دارند تا شهریه دانشجویان ورودی جدید دوره لیسانس را در سال تحصیلی آینده افزایش دهند.
به گزارش مهر، با نزدیک شدن به سال پایان سال تحصیلی 2011-2010 بسیاری از دانشگاههای آمریکا تصمیم گیری درباره استراتژیهای مالی سال آینده خود را آغاز کرده اند. در آمریکا، کمکهایی که دولت به دانشگاهها می کند برای سال تحصیلی آینده کاهش یافته است. از این رو بسیاری از شوراهای ایالتی این کشور تصمیم گرفته اند این کسری بودجه را با افزایش شهریه ورودیهای جدید دوره لیسانس دانشگاهها جبران کنند.
در این گزارش افزایش شهریه دانشگاههای آمریکا در برخی از ایالات بررسی می شود. ایالت تنسی
 
Memphis Business Journal  نوشت: دانشگاه "ناکس ویل" در تنسی برای سال تحصیلی 2012- 2011 افزایش 12 درصدی شهریه دانشجویان را تصویب کرد. در پی این اقدام، دانشگاه منفیس نیز یک افزایش 11 درصدی را به تصویب رساند.
 
ایالت میشیگان به نوشته "دیترویت فری پرس"، شورای مدیران دانشگاه ایالتی واین اعلام کرد که این دانشگاه در جبران قانون بودجه جدید قصد دارد شهریه سال تحصیلی آینده را حداکثر 7.1 درصد افزایش دهد. به این ترتیب، دانشجویان ورودی جدید به این دانشگاه باید 7 هزار و 504 دلار پرداخت کنند که این میزان نسبت به سال تحصیلی جاری 518 دلار افزایش خواهد داشت.
 
برمبنای قوانین جدید، کمکهای دولتی که به دانشگاههای ایالتی آمریکا می شود در سال تحصیلی آینده 15 درصد کاهش خواهند یافت.
 
علاوه بر این، دانشگاه واین در راستای جبران کسری بودجه خود، طرح کاهش 27 میلیون دلاری از هزینه های دانشکده ها، امور اداری، مدیریت و سفرهای کاری را ارائه کرده و یک بودجه 565 میلیون دلاری را پیشنهاد کرده است.
 
دانشگاه ایالتی اوکلند افزایش 7 درصدی شهریه، دانشگاه میشیگان غربی، افزایش 6.6 درصد و دانشگاه ایالتی "ساگیناو ولی" افزایش شهریه 6.9 درصدی را برای سال آینده تصویب کرده اند.
 
همچنین دانشگاه میشیگان، دانشگاه ایالتی میشیگان و دانشگاه میشیگان شرقی نیز مشغول بررسی افزایش شهریه های سال آینده هستند.
 
ایالت کانزاس
 
"بلومبرگ بیزینس وویک" در گزارشی آورده است که دانشجویان دانشگاههای کانزاس نیز در سال تحصیلی 2012-2011 باید شهریه ای بالاتر از سال تحصیلی جاری بپردازند.
 
به طوری که 6 دانشگاه این ایالت باید بودجه خود را با 591 میلیون دلار از راه شهریه ها و 567 میلیون دلار را از کمکهای دولتی تامین کنند.
 
در این راستا، دانشگاه ایالتی "امپوریا" و دانشگاه "فورت هایز" 4 درصد، دانشگاه ایالتی ویچیتا 1.6 درصد دانشگاه کانزاس 7.4 درصد افزایش شهریه خواهند داشت.
 
ایالت مریلند
 
براساس گزارش آسوشیتدپرس، شورای نظام دانشگاهی ایالت مریلند نیز افزایش 3 درصدی شهریه کالجها و دانشگاههای این ایالت را در مقطع لیسانس تصویب کرد.
 
در میان دانشگاههای این ایالت تنها دانشگاه "سالیزبری" یک افزایش 6 درصدی و دانشگاه مریلند یک افزایش 5 درصدی شهریه دانشجویان را در سال تحصیلی آینده خواهند داشت. این شورا تخمین زده است که در سال 2012 شهریه و عایدی دانشگاههای این ایالت در مجموع 37.8 میلیون دلار باشد.
 
ایالت فلوریدا
 
متولیان 6 دانشگاه از 11 دانشگاه ایالتی فلوریدا نیز بر سر افزایش 7 درصدی شهریه دانشگاه دوره لیسانس برای سال تحصیلی آینده به توافق رسیدند.
 
افزایش 7 درصدی در برخی از دانشگاههای ایالتی فلوریدا برای 30 واحد درسی سالانه معادل 274.80 دلار خواهد بود.
 
افزایش 7 درصدی در مجموع می تواند 110 میلیون دلار از بودجه این دانشگاهها را تامین کند. این درحالی است که کسری بودجه دانشگاههای این ایالت 140 میلیون دلار است.
 
سایر دانشگاههای این ایالت نیز مشغول بررسی افزایش شهریه های سال آینده خود هستند.
 
ایالت اوکلاهاما
 
دانشجویان دو دانشگاه بزرگ این ایالت نیز سال آینده با یک افزایش حدود 5 درصدی شهریه مواجه خواهند شد. به طوری که شورای حاکمیت دانشگاه ایالتی اوکلاهاما افزایش 4.8 درصدی شهریه های دانشجویان دوره لیسانس را تصویب کرد.
 
دانشگاه اوکالاهاما نیز یک افزایش 5 درصدی را برای سال تحصیلی آینده در نظر گرفته است. به این ترتیب، دانشجویان این دانشگاه باید برای ساعات 30 واحد سالانه با 340 دلار افزایش شهریه باید 7 هزار و 125 دلار بپردازند که این رقم برای دانشجویان غیربومی 18 هزار و 078 دلار خواهد بود.
 
سایر دانشگاهها نیز افزایش بین 4 تا 8 درصد را تصویب کرده اند به طوری که برای مثال دانشگاه ایالتی اوکلاهامای شمال غربی، دانشگاه ایالتی اوکلاهامای جنوب غربی و دانشگاه اوکلاهامای مرکزی افزایش 5.9 درصدی شهریه ها را تصویب کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند