پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۷
کد مطلب: 36489
۱

فاجعه رشد صورت‌های عروسکی در تهران

فاجعه رشد صورت‌های عروسکی در تهران
به گزارش تسنیم، علی کرمی ــ به تشریح علل گرایش جوانان به جراحی‌های زیبایی پرداخت و اظهار داشت: در بسیاری از موارد جراحی‌های زیبایی هیچ ضرورتی ندارند و افراد به‌دلیل مشکلات روحی‌روانی، خودکم‌بینی و نداشتن اعتماد به نفس اقدام به این کار می‌کنند و این در حالی است که بسیاری از جراحان نیز بر این عقیده هستند که اکثریت افراد بدون هیچ دلیل علمی به کلینیک‌ها مراجعه می‌کنند و به این کار اصرار می‌ورزند در حالی که در چهره‌شان نیازی به جراحی دیده نمی‌شود.

 

بنیانگذار و مؤسس انجمن بیوتکنولوژی، ایمنی زیستی و انجمن پدافند غیرعامل از تهدیدات زیستی ناشی از نفوذ دشمنان در این حیطه ابراز نگرانی کرد و افزود: امروزه فاجعه‌ای کشور و شهر ما تهران را تهدید می‌کند که همانا افزایش دختران هم‌شکل و به‌اصطلاح دختران عروسکی است که مثل هم آرایش می‌کنند، جراحی‌های زیبایی انجام می‌دهند، و حتی در نوع لباس پوشیدن نیز از هم تقلید می‌کنند و کاملاً شبیه به هم هستند.

کرمی، نوعی بی‌هویتی را در رواج این‌گونه موارد مهم دانست و عنوان کرد: این افراد سعی می‌کنند خود را از این طریق در جامعه مطرح کنند و به‌جای اینکه به مطالعه و کسب آگاهی برای زندگی بهتر روی بیاورند خود و سلامتی‌شان را فدای زیبایی‌های غیرمنطقی و ناسالم می‌کنند.

جوانان ما به‌جای آگاهی از جهل پیروی می‌کنند

رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی بسیج جامعه پزشکی با ابراز تأسف از اینکه جوانان و دختران ما به‌جای آگاهی، از جهل پیروی می‌کنند، گفت: این گروه خود را از علم، مطالعه، کتاب و فرهنگ غنی کشور خود دور نگه‌داشته‌اند و ملاک تفاخر را در نوع پوشش و ظاهر خود می‌دانند.

وی با اظهار نگرانی از اینکه امروزه فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کشور و جوانان ما به‌شدت تحت تأثیر رسانه‌های غربی قرار دارد، به بسیج پزشکی گفت: پسران و دختران نسل جوان به‌جای پذیرش الگوهای داخلی که بسیار غنی از فرهنگ ایرانی اسلامی است در موارد متعدد به‌خصوص در عرصه زیبایی‌های ظاهری از الگوهای غربی پیروی می‌کنند که تحول نگران کننده‌ای در بین جوانان کشور به شمار می‌آید.

رسانه‌های غربی با کسب روش‌های تازه بر افکار جوانان تأثیر می‌گذارند

این استاد دانشگاه در بیان راهکارهای حل این مسئله خطاب به مسئولین فرهنگی و مدیران رسانه‌های جمعی گفت: مسئولین بهتر است با برنامه ریزی و برگزاری نشست‌های کاربردی به‌دنبال راه حل نو باشند چرا که رسانه‌های غربی امروزه با کسب روش‌های تازه توانسته‌اند بر افکار جوانان و مردم کشور ما تأثیر بگذارند.

کرمی، نقش رسانه‌های داخلی برای فرهنگ سازی بین نسل جدید را مهم عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها باید جوانان را با زبان نو، علمی و دانشگاهی به‌سمت فرهنگ غنی ایرانی اسلامی جذب کنند و آنها را به‌سمت عفاف، پاکی و علم‌افزایی سوق دهند.

بنیانگذار و مؤسس انجمن بیوتکنولوژی، ایمنی زیستی و انجمن پدافند غیرعامل در پایان ضمن بیان توصیه‌هایی خاطرنشان کرد: بهتر است جوانان با رشد اعتماد و عزت نفس به زیبایی‌های درونی خود بیشتر بها دهند، به‌دنبال کسب علم و گسترش فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کشورمان تلاش کنند و در عرصه‌های مهم و علمی تبدیل به لیدرهایی در جامعه و جهان شوند که دیگران را با رفتار و منش مثبت و نه به‌صرف ظاهر تحت تأثیر قرار دهند؛ جوانان ما ارزش‌های زیادی به‌صورت ذاتی به‌همراه دارند، فقط کافی است که خود را باور داشته باشند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو