کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان:

پروتکل ملي «مشاوره پیش از ازدواج» امسال عملیاتی می‌شود

21 فروردين 1395 ساعت 10:21

وی درباره علت الزام هماهنگی استان‌ها با دفتر ازدواج و تعالی خانواده برای استفاده از مدرس اظهارکرد: یکی از معضلات، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه مشاوره در سراسر کشور از سوی عده‌ای غیرمتخصص و فاقد تحصیلات در زمینه روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری است.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: پروتکل ملی مشاوره پیش از ازدواج را تهیه و در سال جاری عملیاتی می‌کنیم.

 

به گزارش ميگنا، ناصر صبحی قراملکی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: دوره مخصوص توانمندسازی در زمینه مشاوره قبل، حین و پس از ازدواج برای جوانان را در سطح کشور برگزار می‌کنیم. به عنوان نمونه برای زوجینی که در دهه اول زندگی خود قرار دارند دوره آموزشی مهارتهای زناشویی پایه خواهیم داشت.

 

وی در ادامه گفت: دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، ایدز و طلاق برای خانواده‌ها برگزار می‌کنیم. دستورالعمل اجرایی آن نهایی و به کلیه استانها ابلاغ شده است.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از برگزاری دوره آموزشی مدرسان در بهار سال جاری خبر داد و گفت: استان‌ها باید مدرسان خود را برای برگزاری دوره‌ها به ما معرفی کنند و احتمالا اردیبهشت ماه دوره آموزش مدرسان را برگزار می‌کنیم. افرادی که در این دوره‌ها موفق به اخذ گواهینامه شوند، اجازه تدریس این دوره‌ها را در سراسر کشور پیدا می‌کنند البته این گواهینامه مدت دار است.

 

وی درباره علت الزام هماهنگی استان‌ها با دفتر ازدواج و تعالی خانواده برای استفاده از مدرس اظهارکرد: تلاش می‌کنیم با این کار جلوی آسیب‌ها را بگیریم. یکی از معضلات، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه مشاوره در سراسر کشور از سوی عده‌ای غیرمتخصص و فاقد تحصیلات در زمینه روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری است. این کار باعث آسیب‌هایی می‌شود بنابراین تلاش می‌کنیم توانمندی مدرسان را ارتقاء دهیم.

 

صبحی قراملکی با بیان اینکه درمراحل مختلف ازدواج هرکدام از زوجین اختیارات و وظایفی دارند گفت: آنان متناسب با ویژگی‌هایی مانند سطح تحصیلات یک سری ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و نقاط ضعفی دارند بنابراین در حال تهیه بسته‌ای هستیم که شامل صفر تا صد نیازمندیهای آموزشی ازدواج باشد و با برگزاری دوره‌های آموزشی مدرسان در این زمینه تبحر لازم پیدا کنند.

 

وی افزود: مدرسان می‌توانند آموزش‌های ارائه شده را با توجه به ویژگی‌های بومی استان خود اجرا کنند. این بسته در بهار سال جاری تهیه و تدوین می‌شود و به مرحله عملیانی می رسیم.

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: وقتی استانها مدرسان را معرفی و بسته ها آماده شد، مدرسان تحت آموزش قرار می‌گیرند و بسته‌ها در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا در استان‌ها به تدریس آن بپردازند.

 

صبحی قراملکی در پاسخ به این پرسش که با توجه به دیده شدن بودجه حوزه ازدواج در لایحه بودجه سال 95 ذیل معاونت آموزشی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و فعالیت دفتر ازدواج در معاونت ساماندهی امور جوانان، چگونه بودجه مورد نیاز را برای اجرای برنامه‌هایتان فراهم می‌کنید؟ اظهارکرد: این موضوع در سطح وزیر و معاونانش باید حل شود البته هر بودجه‌ای که به حوزه ما اختصاص داده شود در جهت وظایف و ماموریت‌هایمان صرف می‌کنیم.

 

 

 


کد مطلب: 36506

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36506/پروتکل-ملي-مشاوره-پیش-ازدواج-امسال-عملیاتی-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir