جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ / ۱۰:۰۰
کد مطلب: 36536
۱

نرخ بالای خودکشی در بین پزشکان آمریکایی

به گزارش ایسنا، افزایش احتمال خودکشی در میان پزشکان، کارشناسان آمریکایی را بر آن داشته تا به بررسی علت این معضل در سلامت عمومی جامعه بپردازند.

دکتر «لوته دیربی» از مرکز تخصصی مایوکلینیک در این باره گفت: از سال‌ها پیش دریافته‌ایم که هر سال حدود 300 تا 400 پزشک آمریکایی به دلیل خودکشی جان خود را از دست می‌هند که این رقم برابر با یک یا دو کلاس دانشکده پزشکی است. در واقع نرخ خودکشی میان پزشکان بالاتر از میزان آن در جمعیت عمومی است.

علاوه بر این، به طور کلی مردان چهار برابر بیش از زنان احتمال دارد دست به خودکشی بزنند اما پزشکان زن به نسبتی برابر با پزشکان مرد اقدام به خودکشی می‌کنند.

در این بررسی توضیحات بسیاری در مورد علت میزان بالای خودکشی میان پزشکان ارائه شده‌ که از آن جمله می‌توان به دسترسی بیشتر آنان به شیوه‌های خودکشی، موانع موجود برای درمان بیماری‌های روان و حتی ممنوعیت آنان در اعمال یک شیوه درمانی یا تجویز دارو برای بیمارانشان اشاره کرد.

دکتر «رید فینلایسون» نیز اظهار کرد: تاسف بارترین موضوع این است که یک پزشک برای فعالیت پزشکی مناسب نباشد و نتواند از بیمار مراقبت کند. در بررسی انجام شده مشاهده کردیم نرخ بالایی از خودکشی میان پزشکانی وجود دارد که برای طبابت مناسب نیستند.

دکتر دیربی با بیان اینکه خودکشی میان پزشکان متداول‌تر است اما آنان نسبت به عموم جمعیت آمریکا کمتر افسرده هستند، گفت: میزان خستگی مفرط در پزشکان در مقابل جمعیت شاغل این کشور بیشتر است و فراگیری میزان خستگی با گذشت زمان میان این قشر رو به افزایش است.

در مطالعه انجام شده در سال 2008 دیربی و همکارانش متوجه شدند: خستگی مفرط با افکار خودکشی میان دانشجویان پزشکی ارتباط دارد. خستگی مفرط می‌تواند با استرس ناشی از مراقبت بیمار یا حتی شرایط کاری مرتبط باشد.

به گزارش هلث لاین، در میان دانشجویان پزشکی نیز خودکشی یکی از اصلی‌ترین دلیل مرگ به حساب می‌آید. نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که شش درصد دانشجویان پزشکی و رزیدنت‌ها در این کشور به خودکشی فکر می‌کنند.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی