چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۰ / ۰۹:۳۷
کد مطلب: 3657
۰
۳

چند سال تفاوت سنی در ازدواج مناسب است؟

  برنا:  تحقیقات جدید نشان می دهد که بهترین حالت برای ازدواج زمانی است که زن حداکثر 9-8 سال از مرد کوچکتر و یا تا 3-2 سال از او بزرگتر باشد، این اختلاف سنی تا حد زیادی طلاق را کاهش می دهد. اختلاف سنی دختر و پسر نباید آنقدر زیاد باشد که دوره رشدی آنها متفاوت شود و در سرگرمی ها، طرز نگرش و بینش و انرژیهای روانی با هم متفاوت باشند. مثلا در ازدواج دختر 18 ساله ای را با پسر ۳2 ساله، در حالیکه دختر در آغاز راه هیجانات، علاقمند به شیطنت های نوجوانی، کوهنوری و جست و خیز و مهمانی و …. هست، آن آقا کار و تفکر و مطالعه، فلیم و موسیقی و گوشه ساکت خانه جهت استراحت را بیشتر می پسندد. همچنین دیدگاه آقا توام با تجربه و احتیاط است و دیدگاه دختر نوجوان ریسک و فعالیتهای نو و بدیع است...
 
به گفته دانشمندان سن، بیشتر از بقیه عوامل مثل سطح فرهنگی و ریشه ی جغرافیایی در ایجاد حس مشترک بین همسران مهم است. البته در کنار سن شناسنامه ای باید به سن عقلی و بلوغ و ظاهر فرد نیز توجه کرد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

شیوا
Iran, Islamic Republic of
سلام.من 29 سال و 6 مامه و کارشناسی ارشد حقوق.در حال حاضر خواستگاری دارم که متولد 1355 و لیسانس حقوق.معاون اداره گمرک شهرمونه و در واقع شغلش رسمیه .خونه و ماشین داره و وضع مالیش مناسبه .همون طوری که عرض شد بین من و ایشون 7-8سال اختلاف سنیه.البته هنوز من ایشون رو ندیدم و نمیدونم که ظاهرا نسبت به سن شون پیرتر یا جوون تر نشون میدن .پدرم با سن ایشون مشکل دارن و معتقدند ما تو دو دنیای متفاوت زندگی میکنیم و بعدا به خاطر همین مورد به مشکل برمی خوریم. اینکه ایشون بزرگتر از من هستند ممکن در مورد نیازهامون مثل نیاز جنسی ،دیدمون نسبت به مسائل و زندگی ،شادابی و...به مشکل بربخوریم؟خودم با سن ایشون مشکلی ندارم چون معتقدم یه زن باتوجه به مسائل فیزیولوژی زودتر از یه مرد شکسته میشه و پیرتر از سنش نشون میده مخصوصا واسه کسی که میخواد دکترا بخونه و کار کنه این اتفاق زودتر می افته...اما حرف های پدرم من رو به تردید انداخته...فکر میکنم اگه به حرفش گوش ندم به مشکل بر میخورم؟خواهش میکنم کمکم کنید و راهنماییم کنید ..
ممنون میشم اگه جواب تون رو برام ایمیل کنید ..با سپاس فراوان

----------------------------------
مطمئن ترين راه اينه كه حتما به يك مركز مشاوره مراجعه نموده تا زيرنظرمشاور خانواده وضعيت شما از هر نظر بررسي كنن بعدا با آگاهي تصميم بگيريد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سلام منو پسرخالم میخوایم ازدواج کنیم من ۱۷سالمه اون ۲۸هر کی میبنتش میگه نمیخوره سنش اینقد باشه جوون تر نشون میده همدیگرو دوس داریم میخوایم باهم باشیم .از نظر سنی مشکلی نداریم باهم؟؟چیکار کنم؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
منم همین مشکلو دارم خودم متولد 72 هستم ولی یه آقایی متولد 63 خاستگارمه خوبه از هر لحاظی ولی سنشو میترسم نمیدونم چیکار کنم
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
مشکل فکر های بسته این است که دهانشان پیوسته باز است...