جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۹
کد مطلب: 36571
۱

آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی به ۴۰۰ کودک کار

آموزش مهارت‌های ده‌گانه زندگی به ۴۰۰ کودک کار
مدیرمدرسه صبح رویش از آموزش مهارت‌های ده گانه زندگی به ۴۰۰ کودک کار سخن گفت.
محمد داوودی با اشاره به مدرسه صبح رویش، ویژه کودکان کار گفت: این مدرسه اولین مدرسه کودکان کار در ایران است که از مهرماه امسال با نظارت آموزش و پرورش و در مقطع ابتدایی ویژه پسران و دختران فعالیت خودش را آغاز کرده است.

وی با اشاره به ساختمان این مدرسه گفت: ساختمان این مدرسه ملک مخروبه‌ای بود که شهرداری تهران مقاوم‌سازی و تجهیز آن را برعهده گرفت و ما بر اساس سند تحول آموزش و پرورش شیوه آموزشی را برای بچه‌ها در نظر گرفتیم. داوودی با اشاره به ۴۰۰ دانش‌آموز کودک‌کار که در این مدرسه درس می‌خوانند، گفت: ما چند شیوه را برای آموزش این بچه‌ها در نظر گرفته‌ایم، اول زیستکده که شامل مهارت‌های ده‌گانه زندگی است مانند آموزش «نه» گفتن، اعتماد به نفس و ... مدیر مدرسه صبح رویش افزود: وطن‌کده شامل آموزه‌های ایرانی اسلامی، بازی‌کده شامل بازی‌درمانی و روانشناسی برای حل مشکلات بچه‌ها از جمله برنامه‌های ماست.

داوودی تاکید کرد: هدف مجتمع صبح رویش آموزش صرف نیست، بلکه آموزش بهتر زندگی کردن است تا از آسیب‌ها دور باشند و با تشخیصی که پیدا می‌کنند زندگی بهتری را رقم بزنند.
وی به ورود به خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: بحث‌های درمانی، حمایتی و روانکاوی را برای خانواده‌ها داریم و ثبت‌نام ما نیز با ورود به خانواده‌ها صورت گرفته است.
داوودی ادامه داد: ما همچنین بعدازظهرها که مدرسه تعطیل است، سوادآموزی بزرگسالان و والدین این بچه‌‌ها را برعهده داریم. وی با اشاره به تابلوی شخصیت‌ها برای الگوسازی، گفت: شخصیت‌های برجسته‌‌ای که ما در این تابلو داریم یا ساکنان منطقه بودند، یا حضور جدی در منطقه داشتند.
 
مجتمع خلاقیتی مهارتی آموزشی صبح رویش اولین مدرسه کودکان کار در کشور است که در سال 1394 فعالیت رسمی خود را با 240 نفر از کودکان کار و با شعار راهبردی (مدرسه جایی برای کودکی ) با حمایت شهرداری تهران، همکاری آموزش و پرورش و جمعی از جوانان جهادی با هدف آموزش و تامین نیازهای فرهنگی و اجتماعی کودکان محله هرندی(دروازه غار) آغاز کرد تا ضمن رفع مشکلات این کودکان، مشکلات خانواده آنان و محله هرندی نیز به صورت غیر مستقیم برطرف شود.
مرجع : مهر migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.