پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ / ۱۳:۴۶
کد مطلب: 36622
۱
مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد

وضعیت حذف نقاشی از هنرستان‌ها

جمعی از از هنرمندان نسبت به حذف رشته نقاشی از هنرستان‌های کشور معترض هستند.به اذعان آنها در تغییراتی که اخیراً در رشته‌های تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه رخ داده، رشته نقاشی از دروس اصلی هنرستان هنرهای زیبا حذف شده است.

سید محسین حسینی مقدم، مدیرکل آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌‌وگو با تسنيم، در پاسخ به این پرسش «دلیل کاهش و حذف برخی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای از جمله رشته نقاشی چیست؟» اظهار داشت:‌ در تغییر ساختاری که در مجموع رشته‌های تحصیلی دوره متوسطه دوم رخ داد، برخی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای مورد بازبینی قرار گرفت که براین اساس برخی رشته‌ها حذف و برخی رشته‌های جدید اضافه شد.

وی افزود:‌ نقاشی از رشته‌هایی است که در شاخه فنی‌وحرفه‌ای حذف می‌شود اما تا زمانی که شورای عالی آموزش‌وپرورش مصوبات را ابلاغ نکند، این تصمیم قطعی نبوده و مشخص نیست کدام رشته‌ها حذف و کدام رشته‌ها اضافه می‌شوند.

مدیرکل‌ آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ برخی کارشناسان موافق حذف رشته نقاشی و برخی مخالف آن هستند اما هنوز تصمیم نهایی اخذ نشده است.

حسینی مقدم ادامه داد: پیشنهاد حذف و ایجاد رشته‌های جدید در شاخه فنی‌وحرفه‌ای توسط دفتر تألیف کتب فنی و حرفه‌‌ای وکاردانش با توجه به نیازسنجی از بازار کار ارائه می‌شود. طبق بررسی‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته مشخص شد برای برخی رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای با مدرک دیپلم، شغل مناسبی وجود ندارد بنابراین این رشته‌ها باید حذف شوند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در شاخه کاردانش استانداردهای مهارتی ارائه می‌شود و رشته نقاشی ایرانی، نگارگری و تهذیب زیر مجموعه رشته‌های تسجمی در شاخه کاردانش هستند. مذاکراتی در حال انجام است تا رشته نقاشی در هنرستان‌های وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد همانند سایر رشته‌ها ارائه شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.