کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

غذا خوردن با جمع، چه مزیت‌هایی دارد؟

سایت سلام دکتر , 6 ارديبهشت 1395 ساعت 17:14

وقتی برای خوردن وعده‌های غذایی در کنار هم می‌نشینیم، به شکل‌گیری نوعی شبکه اجتماعی بین همدیگر کمک می‌کنیم که به‌نوبه خود بر سلامت جسمی و روانی ما، شادی و تندرستی، و حتی حسی که از هدف‌مان در زندگی داریم، اثرات عمیقی می‌گذارد».


مردم جهان روزبه‌روز مشغله کاری بیشتری نسبت به گذشته پیدا می‌کنند و نمی‌دانند که این حجم از کار، چه تاثیراتی بر سبک زندگی‌شان می‌گذارد. یکی از پیامدهای منفی مشغله کاری بیش از حد، تنها غذا خوردن است. اگر فکر می‌کنید که تنها غذا خوردن اصلا بد نیست، پس به مزیت‌های مهم غذا خوردن دسته‌جمعی دقت کنید!

پروفسور رابین دانبار،‌ استاد روان‌شناسی دانشگاه آکسفورد درباره اهمیت غذا خوردن دسته‌جمعی می‌گوید: «غذا خوردن در کنار دیگران مثل عامل محرکی برای سیستم اندورفین در مغز عمل می‌کند. شاید ندانید که اندورفین، نقش مهمی را در همبستگی اجتماعی انسان‌ها بر عهده دارد. وقتی برای خوردن وعده‌های غذایی در کنار هم می‌نشینیم، به شکل‌گیری نوعی شبکه اجتماعی بین همدیگر کمک می‌کنیم که به‌نوبه خود بر سلامت جسمی و روانی ما، شادی و تندرستی، و حتی حسی که از هدف‌مان در زندگی داریم، اثرات عمیقی می‌گذارد».

یکی از دلایل دیگری که اهمیت غذا پختن در خانه و غذا خوردن در کنار خانواده را نشان می‌دهد، تاثیر آرام‌بخش آن است. همین کار در ظاهر ساده، می‌تواند به کاهش استرس بعد از کار طولانی در روزهای سخت کمک کند.
مطالعات نشان داده‌اند که تمرکز بر غذا پختن، شرایطی را برای مغز ما فراهم می‌کند تا نگرانی‌ها و استرس‌های مختلف‌مان را فراموش می‌کنیم.


کد مطلب: 36717

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36717/غذا-خوردن-جمع-مزیت-هایی

میگنا
  https://www.migna.ir