سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ - 18 Jan 2022
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱ تير ۱۳۹۰ / ۰۶:۴۷
کد مطلب: 3674
۰
۱

با ابلاغ بخشنامه اي از سوي لطف الله فروزنده؛ میز خدمت در دستگاه ‌هاى دولتى ایجاد مى ‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت , با ابلاغ بخشنامه ای از سوی معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، آن دسته از دستگاه‌های اجرایی(اعم از سطح ملی و استانی) که عهده دار ارائه خدمات به ارباب رجوع هستند، مکلف شدند؛ میز خدمت ایجاد کنند.
به گزارش میگنا ، لطف الله فروزنده دهکردی؛ معاون توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس جمهور در بخشنامه ای، به منظور دستیابی آسان و سریع مردم به خدمات دستگاه ‌های اجرایی و ارائه خدمات به موقع و موثر به مردم و همچنین تکریم ارباب رجوع، آن دسته از دستگاه‌های اجرایی(اعم از سطح ملی و استانی) که عهده دار ارائه خدمات به ارباب رجوع هستند را مکلف کرد؛ حداکثر ظرف مدت 3 ماه، میز خدمت راه‌اندازی کنند.
بر این اساس، دستگاه‌های اجرایی(اعم از سطح ملی و استانی) که عهده دار ارائه خدمات به ارباب رجوع هستند، موظفند؛ واحد هماهنگ‌کننده‌ای با عنوان میز خدمت در طبقه همکف ساختمان و با حضور یکی از معاونان و یا مدیران دستگاه‌ با اعطای اختیارات لازم ایجاد کنند، به نحوی که مراجعان ضمن استقرار در محل انتظار مناسب بودن حضور در واحدهای داخلی دستگاه، خدمت مورد نیاز خود را صرفا از طریق این میز دریافت کنند.
میز خدمت عهده‌دار وظایفی شامل؛ ارائه اطلاعات و راهنمایی‌های لازم به مراجعان در ارتباط با امور مربوط، دریافت مدارک و درخواست‌های مراجعان، انجام امور و درخواست‌های متقاضیان در صورت امکان، در غیر این صورت اعلام تاریخ مراجعه بعدی یا زمان ارائه خدمت نهایی به مراجعان، دریافت نتایج اقدامات انجام شده از واحدهای ذیربط و اعلام آن به مراجعان و هدایت مراجعان به واحدهای مرتبط در موارد بسیار ضروری، پس از انجام هماهنگی با واحد اقدام‌کننده ذیربط است.
بر اساس این بخشنامه، آن دسته از خدمات دستگاه‌های اجرایی که موجب تصمیم‌نامه شماره ‌٤٢٤٠١/٦١١١٦ تاریخ ‌١٨/٣/١٣٨٩ وزیران عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت سوخت قابل عرضه در دفاتر پیشخوان خدمات شهری و روستایی نیست، از طریق میز خدمت دستگاه مربوط ارائه می ‌شود.
مسئولیت فراهم کردن تجهیزات و تمهیدات اجرایی لازم، تنظیم گردش کار، نظارت بر اجرای وظایف، آموزش متصدان میزها و انجام هماهنگی با واحدهای دارای ارباب رجوع به منظور ایجاد میز خدمت به عهده معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی (یا عناوین مشابه) دستگاه است.
بر این اساس، تمامی واحدهای اجرایی دارای ارباب رجوع، اطلاعات لازم در خصوص شرایط، روش و مدت زمان انجام هر یک از وظایف خود را که مستقیم در ارتباط با ارباب رجوع است، تنظیم و تدوین کرده و در اختیار معاونت توسعه و منابع انسانی دستگاه قرار دهند. واحد فن‌آوری دستگاه موظف است کلیه اطلاعات جمع‌آوری شده در این ارتباط را در بانک اطلاعاتی مربوط ثبت و آن را هر سال به روز کند.
همچنین ضوابط، مقررات، گردش کار و زمان انجام هر یک از وظایف مرتبط با ارباب رجوع باید به نحو مقتضی در معرض دید و در اختیار مراجعان قرار گیرد.
بر اساس این بخشنامه، نیروی انسانی مورد نیاز برای ایجاد میز خدمت از میان کارکنان موجود دستگاه با حفظ پست سازمانی تامین خواهد شد.
دستگاه‌های اجرایی سطح ملی و استانی موظفند استقرار میز خدمت را از طریق رسانه‌های عمومی به مردم اطلاع رسانی کنند.
همچنین واحدهای ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دستگاه‌ها موظفند هر سه ماه یک بار به طور جداگانه گزارشی از عملکرد میز خدمت دستگاه را به بالاترین مقام دستگاه ارائه دهند.
بر این اساس، بالاترین مقام هر دستگاه مسئولیت اجرای بخش‌نامه را بر عهده داشته و موظف است گزارش عملکرد دستگاه در این خصوص را هر سه ماه یک بار به معاونت توسعه مدیریت سرمایه انسانی رئیس جمهور ارسال کند.
استانداران به عنوان مسئول اجرای بخش‌نامه در سطح استان‌ها نیز موظفند؛ عملکرد دستگاه‌های اجرایی مستقر در استان در خصوص اجرای این بخش‌نامه را هر سه ماه یک بار به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ارسال کنند.
بر این اساس، با انجام بازرسی‌های میدانی و همچنین لحاظ کردن نحوه و میزان ارائه خدمات مطلوب به مراجعین به عنوان یکی از شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد سال ‌١٣٩٠، دستگاه‌های موفق در اجرای این بخش‌نامه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

با دو برابر شدن قيمت دلار تورم در جامعه 100% صد در صد شده ولي با قطع شدن بدي آب و هوا تنها 4% به حقوق ما اضافه شده در صورتيكه بايد حقوق 100% اضافه بشه تا كي بايد سر ما زير برف باشه؟
منظور ما از به زیستی چیست؟
سبک های ارتباطی بین زوجین
اینفوگرافی/ خطرات گوشی هوشمند و بازی های آنلاین برای کودکان
کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاورۀ راهیل
گول صفحات و جملات انگیزشی را نخورید
کاربرد نظریه های یادگیری در آموزش
چرا زن ها خیانت می کنند؟ ۸ دلیلی که بیشتر مردها نادیده می‌گیرند
بحران‌های روانشناختی
وقتی نوجوانتان دروغ می‌گوید چه کار کنید؟
ابعاد اجتماعی و روانشناختی شایعه
کتاب آسان­ آموز روانشناسی تربیتی
درمان بیش فعالی کودکان
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم