جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ / ۱۹:۴۸
کد مطلب: 36780
۰

استرس های محیط کار سلامت روان افراد را تهدید می كند

استرس های محیط کار سلامت روان افراد را تهدید می كند

دکتر ايرج حريرچي گفت: در كارهايي كه مشاركت بيشتر دستگاه هاي دولتي و بخش خصوصي را مي طلبد، تجربه خوبی نداريم و دچار اختلافات هستیم، زيرا سرمايه اجتماعي ضعيفی داريم و منافع فردی، حقوقی و سازماني را به مباحث ديگر ترجيح مي دهيم که البته دود اين اختلافات به چشم مصرف كننده و جامعه كارگر مي رود.

وي با اشاره به روز جهاني ايمني و سلامت كار و شعار «استرس محیط کار، چالش همگانی» خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات بسیار شایع حوزه روان در جامعه مربوط به استرس های محیط کار است که مي تواند ناشي از شرايط كاري، ارتباط كاركنان، شخصيت كاركنان و كارفرما، وظايف شغلي، امنيت شغلي و تغييرات سريع بدون ايجاد آمادگي در سازمان ها باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: استرس ها و مشکلات رواني شغلي، ناشي از پاسخ رواني و اجتماعي فرد شاغل در هنگام مواجه با مشكلات است که در صورت توجه و همکاری بیشتر بخش دولتی و خصوصی قابل برطرف شدن است.

حريرچي گفت: برای کنترل و حفظ آرامش روانی در جامعه بايد همه به معيارهاي وزارت بهداشت براي كنترل و حدف عوامل تهديدكننده سلامت در اجتماع و محيط كار و مقررات عمومي حاکم بر آن توجه داشته باشیم؛ ما نمی توانیم تنها به فعالیت های دولت در این زمینه اکتفا کنیم و کمک بخش غيردولتي و سازمان هاي مردم نهاد نیز بسیار حائز اهمیت است.

معاون کل وزارت بهداشت تصريح كرد: بايد اشكال جديد سازمان هاي كاري و تغييرات وسيع در مشاركت شركت هاي بزرگ ايجاد شود و به سالمندي، وضعيت جديد بازار كار، بحران و ركود اقتصادي و عدم امنيت شغلي، توجه ويژه صورت گيرد.

وی در پایان گفت: این مشکلات در فرد و اجتماع، در همین سطح باقی نمی مانند و در صورت عدم توجه مي توانند مقدمه بروز رفتارهاي پرمخاطره از جمله مصرف سيگار، مواد مخدر و رژيم غذايي نامناسب را فراهم كنند که این کنش ها و واکنش ها هزينه هاي بالايي را برای جامعه به همراه خواهند داشت

مرجع : مهر migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
یک رابطه خوب زمانی است که کسی پذیرای گذشته، پشتیبان امروز و مشوق فردایتان باشد.