جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ / ۱۶:۰۳
کد مطلب: 36843
۰
عضو انجمن روانپزشکان ایران خبر داد

افسردگی مهم‌ترین اختلال ناتوان‌کننده در آینده

سعید اکرمی‌نژاد بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش ملی «مشاوره و سلامت روان» در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان با اشاره به اینکه سلامت روان بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: سلامت روان طبق تعریف سازمان جهان دارای معنی بزرگی بوده که مقایسه آن با شرایط امروزی انسان را ناامید می‌کند زیرا بر اساس آن برخورداری از یک آسایش کامل جسمی، روانی و اجتماعی را شامل می‌شود و ما در یکی نقص داریم.

وی تأکید کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا سال 2030 افسردگی مهم‌ترین اختلال ناتوان‌کننده در جهان خواهد شد و در حال حاضر نیز اضطراب با ایجاد ناتوانی در فرد بیمار، خانواده و جامعه را درگیر خود خواهد کرد اما موجب مرگ‌ومیر نمی‌شود.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش مراکز درمانی اعتیاد خراسان رضوی با اشاره به اینکه 23.5 درصد جمعیت 15 تا 64 ساله در ایران نیاز به مداخله جدی دارند، گفت: در این استان تنها دو بیمارستان ابن‌سینا و 22 بهمن به حوزه بیماران سلامت روان می‌پردازد که در اغلب اوقات نیز تخت‌ خالی وجود ندارد.

وی با بیان این موضوع که بیشتر بیماران حوزه بهداشت روان به دلیل مسائل اقتصادی مراجعه پزشکی ندارند، بیان کرد: میزان هزینه‌ای که بیمه برای مراجعین سرپایی این حوزه متقبل می‌شود کم است یعنی از 38 هزار تومان تنها 8 هزار تومان آن را پرداخت می‌کند و اگر برای مشاوره نیز بیماری معرفی شود بیمه هزینه‌اش را پرداخت نمی‌کند.

رئیس کمیته اختلالات اضطرابی انجمن روان‌پزشکان ایران تأکید کرد: باید در بیمه اصلاحاتی صورت بگیرد تا مراجعین حوزه بهداشت روان با خیال راحت به روانشناس یا روان‌پزشک مراجعه کنند درصورتی که در حال حاضر نیز بخش زیادی از داروهای این افراد شامل بیمه نمی‌شود.

اکرمی نژاد اختلالات اضطرابی، خلقی و سوءمصرف مواد مخدر را شایع‌ترین اختلالات در مراجعه به روانشناس و روان‌پزشک برشمرد و تصریح کرد: فشار روانی در جامعه و دنیا یکی از علل مراجعه است اما توانایی‌های شخصی می‌تواند برای غلبه بر این استرس و فشار روانی سرنوشت‌ساز باشد.

وی کمال طلبی را یک بیماری شایع دانست و اضافه کرد: این نوع اختلال می‌تواند به خانواده نیز ایجاد فشار کند و فرزندان نیز در این‌گونه زندگی‌ها دچار وسواس و نظم افراطی در چارچوب شده و شاید دچار کامل طلبی، وابستگی وسواسی یا سرکشی شوند.
عضو انجمن روانپزشکان ایران تأکید کرد: تنظیم هیجان به افراد کمک می‌کند هیجانات خود را کنترل کرده و آن را مدیریت کنند یعنی این افراد می‌توانند فشار روانی را کنترل و در مقابل افسردگی، کنترل خشم و تعارف مصرف مواد مخدر مقاومت داشته باشند.
مرجع : گزارش فارس از قوچان
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو