کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

متخصص مغز و اعصاب:

سکته مغزی شایعترین علت معلولیت/ مدت فرصت طلایی برای درمان

22 ارديبهشت 1395 ساعت 18:29

متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سکته مغزی شایعترین علت معلولیت در ایران به شمار می‌رود، افزود: درمان بیمار دچار سکته مغزی باید در کمتر از چهار ساعت پس از وقوع سکته آغاز تا میزان عوارض ناشی از آن کاسته شود.


به گزارش ایرنا دکتر محمدرضا قینی روز چهارشنبه در بیست و سومین کنگره سالانه نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران افزود: در گذشته‌های دور سکته‌های مغزی مورد غفلت واقع شده بود اما امروزه با توجه به پیشرفت‌های پزشکی و دارویی می‌توان خدمات درمانی بسیار مناسبی به بیماران سکته مغزی ارائه کرد.

وی اظهار کرد: افزایش آگاهی و سطح اطلاعات مردم در زمینه بیماری سکته‌ مغزی می‌تواند در شرایط بحرانی جان بیماران سکته مغزی را نجات دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: سکته های مغزی پس از بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌ها به ‌عنوان سومین عامل مرگ و میر به شمار می روند.

قینی توضیح داد: اکنون داروهای بسیار خوبی در کشور برای درمان بیماری سکته مغزی در دسترس است و امسال نیز با توجه به پوشش بیمه‌ای درنظرگرفته شده می‌توان خدمات بسیار مناسبی را به بیماران ارائه کرد.

وی در مورد علائم بروز سکته مغزی اظهار کرد: اختلال گفتاری و انحراف نیمه صورت به طور ناگهانی، ضعف دست و پا و یا هرگونه نقص عصبی حاد از جمله علائم اصلی سکته مغزی به شمار می رود.

قینی با بیان اینکه درحال حاضر بیمارستان‌های کشور امکانات کافی را برای درمان بیماران سکته مغزی دارند، یادآور شد: سال گذشته در عرصه سکته مغزی به همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سندی به ‌عنوان نحوه درمان مرحله حاد سکته‌های مغزی تدوین و به تمام بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان‌ها ابلاغ شد.
دکتر شهریار نفیسی رییس بیست و سومین کنگره سالانه نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران نیز گفت: نورولوژی و نوروساینس یک شاخه علمی است که به صورت تصاعدی رو به رشد و توسعه است و در ایران نیز همگام با سایر مراکز علمی جهان این تحول آغاز شده است.
بیست و سومین کنگره سالانه نورولوژی و الکتروفیزیولوژی بالینی ایران از امروز 23 اردیبهشت ماه به مدت سه روز در سالن همایش صداوسیما در حال برگزاری است.


کد مطلب: 36924

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36924/سکته-مغزی-شایعترین-علت-معلولیت-مدت-فرصت-طلایی-درمان

میگنا
  https://www.migna.ir