کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سومین کنگره روانشناسی اجتماعی ایران برگزار شد/ عكس

28 ارديبهشت 1395 ساعت 16:47

سومین کنگره روانشناسی اجتماعی ایران طي ديروز و امروز در تهران برگزار گرديد .


به گزارش ميگنا "سومين كنگره ملي روان شناسي اجتماعي" به همت انجمن روان شناسي اجتماعي ايران و با مشاركت سازمان نظام روان شناسي و مشاوره كشور طي دو روز در محل سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور واقع در بزرگراه ارتش تهران برگزار شد .
در افتتاخيه اين همايش دكتر علي پور با تاكيد بر لزوم تاسيس رشته روان شناسي اجتماعي در مقاطع تحصيلي ارشد و دكتري گفت : ما در روان شناسي نسبت به دنيا عقب هستيم و در شرايطي كه رشته روان شناسي اجتماعي سلامت و علوم اعصاب اجتماعي در دنيا شتابان رشد مي كنند ما هنوز در ايران روان شناسي اجتماعي نداريم.

دكتر عباسعلي اللهياري
رئيس سازمان نظام روان شناسي و مشاوره نيز در اين همايش اعلام كرد: يكي از دلايل عدم موفقيت روان شناسي در دستيابي به برخي اهداف، بي توجهي يا كم توجهي به روان شناسي اجتماعي بوده است و لازم است روان شناسي در كشور رشد متوازني داشته باشد و روان شناسي صرفاً باليني نيست بلكه اهميت شاخه اجتماعي كمتر از ساير شاخه ها نيست.

همچنين دكتر غلامعلي افروز استاد ممتاز دانشگاه تهران در افتتاحيه كنگره ملي روان شناسي اجتماعي در سخنراني خود تاكيد كرد كه بسياري از مشكلات رواني و اجتماعي كشور به نگرش ها و تكوين نگرش ها بر ميگردد و مهمترين شاخه اي كه نگرش و تكوين آن را مطالعه مي كند روان شناسي اجتماعي است.

-

-

-
در دومين روز اين همايش نيز كه باحضور پروفسور زیمباردو روانشناس و استاد دانشگاه استنفورد و رییس اسبق انجمن روانشناسی امریکا که در زمینه روانشناسی اجتماعی از شهرتی جهانی برخوردار است برگزار گرديد دكتر محمد حاتمي گفت پيش از آنكه مردم به روان شناسان مراجعه كنند روان شناسان بايد از دفار كار خود خارج شوند و نرذ مردم جامعه بروند تا از نزديك مسايل افراد جامعه را دريابند .

-
-
 
پيش از اين دکتر منصوره نیکوگفتار، دبیر اين كنگره اعلام كرده بود سومین کنگره روانشناسی اجتماعی ایران، يك رخداد بزرگ علمي و فرهنگي است كه با 110 مقاله پژوهشی در قالب سخنرانی و پوستر و همچنین برگزاری نشستهای تخصصی با حضور اساتید و دانشجویان علاقه مند در طي دو روز برگزارمي شود.

-

-



کد مطلب: 36994

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36994/سومین-کنگره-روانشناسی-اجتماعی-ایران-برگزار-عكس

میگنا
  https://www.migna.ir