چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۲
کد مطلب: 37004
۳
۱
پنج برابر عمر بیشتر برای زنانی که در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند

محققان آمریکایی: زنان مذهبی از سلامت بهتری برخوردارند

محققان آمریکایی: زنان مذهبی از سلامت بهتری برخوردارند
به گزارش میگنا مطابق یک مطالعه جدید، حضور مداوم و منظم در مراسم مذهبی سلامت بهتری برای زنان به همراه دارد.
اين محققان پس از یک مطالعه ۱۶ ساله بر روی زنان متعلق به ادیان مختلف اعلام کردند زنانی که در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند، احتمال مرگ برایشان ۳۳ درصد کاهش می‌یابد و نسبت به زنانی که عادت به شرکت در این قبیل مراسم ندارند، ۵ برابر بیشتر عمر می‌کنند. ایندیپندنت نوشت: محققان دانشگاه هارواد آمریکا طی مطالعاتی دریافتند افرادی که مرتبا به کلیسا می‌روند و در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند، ۵ برابر بیشتر از افرادی که در این قبیل مراسم شرکت نمی‌کنند، عمر می‌کنند و ۳۳ درصد احتمال مرگ برای آنها کاهش می‌یابد.

این مطالعه ۱۶ سال به طول انجامیده است و یافته‌ها آن بعد از مطالعه‌ بر روی ۷۴ هزار زن از ادیان مختلف کاتولیک، مسیحیان پروتستان و شماری دیگر از زنان متعلق به ادیان دیگر، منتشر شده است. مطالعه این دانشمندان با مقایسه زنانی که حداقل یکبار در هفته در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند با زنانی که هیچگاه در چنین مراسمی شرکت نمی‌کنند، صورت گرفته است و نتایج آن نشان می‌دهد گروه اول ۳۳ درصد کمتر در معرض خطر مرگ هستند.

در این مطالعه، همه عواملی که مرتبط با مرگ زودرس انسان می‌شود مانند افسردگی، سیگار کشیدن و غیره و تاثیر شرکت در مراسم مذهبی در کاهش گرایش به چنین عواملی بررسی شده است؛ البته هر یک از عوامل موثر تنها ۲۵ درصد اثرگذارند اما گفته شده احتمالا شرکت در مراسم مذهبی اثرات بسیار زیادی بر سلامتی افراد و کاهش گرایش به عوامل دخیل در مرگ زودرس دارد؛ البته محققان این مطالعه بسیار تاکید دارند نتایج این پژوهش به معنای این نیست که پزشک به بیمار خود، رفتن به کلیسا را تجویز کند اما افرادی که اعتقادات مذهبی دارند باید بدانند تداوم شرکت در این مراسم‌ها، خطر مرگ را کاهش می‌دهد.
در این مطالعه، دلایل حضور افراد در فعالیتهای مذهبی اعتقاد مذهبی، عادات مادام العمر، فشارهای اجتماعی و شاید تنهایی عنوان شده است که مراسم‌های مذهبی می تواند یک پشتیبان اجتماعی برای افراد باشد.
لازم به ذکر است، این مطالعه بر روی زنان انجام شده و فعلاً نتایج آن به مردان تعمیم داده نشده است.

تایلر واندرویل، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «ارتباط بین حضور در مراسم مذهبی و نرخ مرگ و میر احتمالا بیشتر با انجام مراسم مذهبی و بخصوص به شکل مراسم های همگانی مرتبط است تا خود باور مذهبی فرد.»
به گفته وی، «به نظر می رسد چیزی فراتر از تجربه مراسم مذهبی همگانی و جمعی برای سلامت فرد مفید است.» به گفته واندرویل، تحقیق قبلی نشان داده است که هویت روحی یا مذهبی فردی یا شیوه های انفرادی انجام مراسم مذهبی فایده چندانی برای سلامت ندارد.

نتایج این مطالعه نشان می دهد اهمیت حضور در مراسم جمعی مذهبی به مراتب فراتر از شخصیت مذهبی خود فرد است. محققان در این مطالعه اذعان داشتند در حدود دو سوم آمریکایی ها معتقدند مذهب بخش مهمی از زندگی شان است.
۸۳ درصد خدا را در تعطیلات آخر هفته عبادت می کنند. بیش از ۴ نفر از هر ۱۰ آمریکایی عنوان کرده اند که در مراسم مذهبی آخر هفته ها شرکت می کنند. این مطالعه مبتنی بر اطلاعات بدست آمده از ۷۵ هزار زن آمریکایی بود.
مطالعه از سال ۱۹۷۶ آغاز شده بود. رده سنی زنان بین ۳۰ تا ۵۵ سال بود. اطلاعات مربوط به سبک زندگی، سلامت و عبادت مذهبی بین سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۱۲ جمع آوری شده بود. در طول دوره مطالعه ۲۰ ساله، بیش از ۱۳۵۰۰ زن درگذشتند.
زنانی که حداقل یک بار در هفته در مراسم مذهبی شرکت می کردند ۲۷ درصد کمتر در معرض مرگ ناشی از بیماری قلبی قرار داشتند. همچنین ریسک مرگ آنها به دلیل سرطان در مقایسه با زنانی که در مراسم عبادی شرکت نمی کردند ۲۱ درصد کمتر بود.
مرجع : خبرگزاريهاي مهر و دانا MIGNA.IR
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

میرزاییان
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام محضرتان
تشکر بابت مطالب زیبا
بازم بسیار قدرتمند ظاهر شدید
سایت بسیار زیبایی دارید.
قطعا یکی از سایت های موفق در آینده نزدیک
خواهید بود
قالب سایت هم خیلی زیباست
افتخار ما آشنایی با شماست
امیدواریم روزی باشما همکاری کنیم

رسانه آگهی90
باسپاس بیکران
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.