جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - 28 Jan 2022
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۵
کد مطلب: 37299
۲
۳

می پذیریم واحدهای مشاوره ضعیف عمل می کنند

می پذیریم واحدهای مشاوره ضعیف عمل می کنند
به گزارش میزان، دانش آموز دختر سال سوم دبیرستان امروز در آخرین روز امتحانات نهایی و پس از پایان امتحان و انداختن عکس یادگاری با دوستان و معلمانش در سرویس بهداشتی مدرسه خود را حلق آویز کرد. در این رابطه محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی وزیر آموزش و پروش در گفت و گو با خبرنگار میزان در پاسخ به این اینکه گفته می شود واحدهای مشاوره آموزش پرورش در رابطه با شناسایی دانش آموزان دچار مشکل روحی و روانی ضعیف عمل می کنند، اظهار داشت: خودکشی دلایل مختلف خانوادگی، روانی و اجتماعی دارد.

وی افزود: این که صرفا آموزش و پرورش در برابر خودکشی دانش آموز پاسخگو باشد، منطقی نیست. بسیاری از دلایل اجتماعی منجر به بروز این معضل می شود.

مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش گفت: این دانش آموز قبلا تصمیم به خودکشی گرفته بود و حتی امکانات لازم حتی طناب دار با خود به مدرسه آورده بود.
فاضل ادامه داد: البته می پذیریم که واحد مشاوره آموزش و پروش و انجمن اولیا و مربیان باید به این مسئله ورود کرده و دوره های لازم را برگزار کند همچنین آموزش و پرورش گزارش مربوط به عوامل دخیل در خودکشی دانش آموزان به مراجع ذیربط منتقل می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علی کارشناس مشاوره
با سلام بنده متاسفم که آقای فاضل فرافکنی کرده ودیواری کوتاهتر از مشاوره پیدا نکرده اند.بنده به عنوان یک مشاور شرمسارم که یک مدیر در این سطح هنوز نمی داند که مشاوره امسال در مقطع متوسطه اول فعالیت می کند وکارش صرفا تشکیل پرونده وهدایت تحصیلی است ودانش آموز مذکور دانش آموز مقطع متوسطه دوم است که مشاوری در این مقطع ابلاغ نمی گیرد.شما وامثال شما انگیزه ای برای کسی نگذاشتید بماندآموزش وپرورش سالهاست که به کما رفته.
حاج علی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام..بسیار خبر ناراحت کننده ای بود و لازم است بجای توجیه یا انداختن تقصیر به گردن این و آن یک فکر چاره ساز برای این معضل نوپا اندیشیده شود..با صرفنظر از تایید یا رد کلام آن مسئول وزارت یا مشاور ، میخواهم یک حقیقتی را عرض کنم و آن عملکرد ضعیف و بطور کل لا ابالیگری کادر آموزشی نسبت به وضعیت علمی و تربیتی - روانی دانش آموزان میباشد که منجر به پیش آمدن اینچنین حوادثی میشود . بنده به شخصه در ارتباط نوعی که با مدارس دارم شاهد سزح خیلی نامناسب ارتباط و تعامل و دور از شان دانش آموزان و کادر آموزشی هستم و علاوه بر آن موارد فزاینده حوادث عمدی و غیر عمدی و تنبیه و برخورد نامناسب مدارس گهگاه از چهاردیواری این مراکز آموزشی درز میکند که اگر به خود نجنبيم کار از کار خواهد گذشت..امیدوارم این آخرین حادثه تلخ مدارس و آموزش و پرورش باشد و به خانواده داغدار تسلیت عرض میکنم.
مشاور
با سلام . مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش ،خواهش می کنم خیلی سریع و عجولانه قضاوت نکنید.
نظریه اریک برن
۱۰ مهارتی که کودکان برای شغل آینده‌شان به آن نیاز دارند
معرفی  کتاب “جادوی عشق به خویشتن” اثر دکتر مهوش معاذی نژاد
مشاوره پیش از ازدواج و باورهای نادرست
گزارشی از جزئیات تعرفه‌های مشاوره‌های روانشناسی و روانپزشکی در تهران و چالش بیمه‌ها
دختران از کجا به کجا فرار میکنند ؟!
چرا خاطراتمان را فراموش می‌کنیم؟
متلک ها و مزه‌پراکنی نوجوانان نشانه هوش آن‌هاست!
چرا تشخیص افسردگی در مردان سخت‌تر است؟
نشانه‌های ابتلا به افسردگی چیست؟
راهبردهاي آموزش براي دانش‌آموزان داراي ناتواني يادگيري باهوش
فشارهای روانی محیط اطرافتان را کنترل کنید
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.