پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ تير ۱۳۹۰ / ۱۵:۱۶
کد مطلب: 3740
۰
۵

دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شیوه مجازی دانشجو می پذیرد

نخستین دوره پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته آموزش پزشکی به شیوه مجازی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود و داوطلبان این دوره می توانند در آزمون 30 تیرماه شرکت کنند.
به گزارش  مهر، نخستین آزمون پذیرش در این دوره به شیوه مجازی 30 تیرماه جاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود. دانشجویان برای تحصیل از ابتدای مهر ماه مورد پذیرش قرار می گیرند و این نخستین دوره رسمی آموزشی به صورت مجازی است که در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مجوز وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شده است. تحصیل همزمان در رشته های آموزش از راه دور دانشگاه با دوره خدمت وظیفه منافاتی ندارد اما داوطلبانی که دارای موارد معلولیت کار با کامپیوتر باشند، مجاز به شرکت در آزمون نیستند. دارندگان مدارک معادل، مجاز به شرکت در این آزمون نیستند. اعضای هیئت علمی دانشگاههای علوم پزشکی، فارغ التحصیلان تخصصهای بالینی یا دکتری تخصصی (Ph.D) و یا کارشناسی ارشد گروه های علوم پزشکی سراسر کشور و دانشجویان ترم آخر تنها در صورت فارغ التحصیلی تا 31 شهریور 90 مجاز به شرکت در آزمون هستند. قبولی و تحصیل در رشته های فوق الذکر باعث معافیت از خدمت وظیفه عمومی و دوره خدمت پزشکان و پیراپزشکان نخواهد بود. همچنین ممنوعیتی برای تحصیل همزمان در رشته های سیستم آموزش از راه دور دانشگاه با سایر رشته های حضوری و غیرحضوری وجود ندارد اما داوطلب نمی تواند در یک رشته تحصیلی به صورت همزمان در هر 2 نوع سیستم آموزشی (حضوری و غیر حضوری) مشغول به تحصیل شوند. آزمون ورودی حضوری، غیرمتمرکز و دو مرحله ای توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود. آزمون مرحله اول کتبی و به صورت چند گزینه ای بوده و در این مرحله دو برابر ظرفیت رشته پذیرش می شوند. آزمون مرحله دوم شامل مصاحبه شفاهی است و عدم حضور داوطلب در مرحله دوم آزمون انصراف محسوب شده و انجام مصاحبه مجدد امکان پذیر نخواهد بود. نمره آزمون کتبی 60 درصد امتیاز و نمره مصاحبه 40 درصد امتیاز خواهد بود. ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق گروه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می شود. داوطلبان پیش از مراجعه به سایت برای ثبت نام باید مدارک مورد نیاز را آماده کنند. مهلت ثبت نام در این آزمون از اول تا دهم تیرماه به مدت 10 روز است و در نهایت 15 نفر در این دوره پذیرش می شوند. از میان پذیرفته شدگان 5 نفر سهمیه اعضای هیئت علمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. 50 درصد از ظرفیت باقیمانده به کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 50 درصد دیگر به سهمیه آزاد اختصاص یافته است. تحصیل در سیستم آموزش از راه دور دانشگاه برای رشته کارشناسی ارشد مجازی مستلزم پرداخت شهریه است. شهریه ثابت هر ترم 3 میلیون ریال، شهریه هر واحد نظری 300 هزار ریال، شهریه هر واحد عملی 650 هزار ریال و شهریه هر واحد پایان نامه 1 میلیون ریال است که این شهریه ها به صورت علی الحساب برای سال تحصیلی 91 - 90 تعیین شده و در سالهای بعد براساس مصوبات هیئت امنای دانشگاه دریافت می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

شیراقا ولی زاده
من یک تبعه افغانستان ساکن شهرک مرزی اسلام قلعه هستم تحصیلات من رشته معاون دکتری در افغانستان است اکنون درمرکز بهداشتی اسلام قلعه منحیث معاون دکتور کار میکنم میخواستم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه تحصیل داده وبا استفاده ا زشیوه تدریس مجازی واخذ ویزای شش ماهه کثیر هم به کار خویش رسیده وهم ادامه تحصیل دهم آیا میشود اگر میشود هزینه سالانه ان چقدر است وبرای ثبت نام چکار باید بکنم لطفا مرا راه نمایی کنید
الناز
با سلام.من علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی هستم متاسفانه در حال حاضر دانشجوی پودمانی علمیـ-کاربردی هستم.آیا من هم میتونم در دانشگاه مجازی پزشکی تحصیل کنم؟ سپاس گذارم
زهرا
Iran, Islamic Republic of
برای این دانشگاه باید رتبه خوبی داشته باشیم؟ اصلا کنکور میدیم؟
زهرا
Iran, Islamic Republic of
باسلام.. من پیش دانشگاهی رشته تجربی ومدرسه نمونه ومعدل خوب ولی شرایط تحصیل بدوراز خونواده روندارم...ودوس دارم توی این دانشگاه شرکت کنم آیا باید کنکور بدم؟ رتبه خوبی بیارم؟ چطوری ثبتنام کنم؟
زهرا
Iran, Islamic Republic of
خواهش میکنم جوابمو زودتر بدین
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو