کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پر استرس ترین و کم استرس ترین مشاغل دنیا کدام اند؟

migna.ir , 30 خرداد 1395 ساعت 8:59

محققان در یک پژوهش تازه دریافته اند پرسنل نظامی داوطلبان خدمت سربازی بیش ترین استرس شغلی و تحلیلگران اطلاعات امنیتی کم ترین استرس شغلی را دارند.


استرس شغلی، نوعی اختلال مزمن روانی است که در اثر شرایط سخت کاری به وجود می آید و تاثیر مستقیمی بر عملکرد فردی و سلامت جسمی و ذهنی افراد تاثیر می گذارد.
بر اساس مقاله ای که در وبسایت MD منتشر شده است، بسیاری از نکات در زندگی روزمره می تواند باعث بروز استرس شود مانند کار نکردن یک دستگاه کپی یا نبودن آنتن تلفن همراه هنگامی که می خواهید یک تماس اضطراری برقرار کنید.
استرس ممکن است ناشی از کار بیش از اندازه یا عدم علاقه به شغل فرد باشد. درگیری با رئیس، همکاران، و مشتریان یکی دیگر از علل عمده استرس است. این طبیعی است که برخی افراد در انجام امور روزمره خود استرس داشته باشند. استرس باعث افزایش سرعت هورمون ها و تنفس می شود.
 
در برخی از موارد استرس می تواند مفید واقع شود به طوری که باعث ایجاد تمرکز بر یک پروژه بزرگ و انجام هر چه بهتر آن شود. اما استرس بیش از حد و همیشگی مشکل ساز خواهد بود. به طور کل می‌توان گفت استرس شغلی بخش جدایی ناپذیر هر حرفه ای است .
برخی از مشاغل که به مشاغل سخت مشهور هستند در صد بیشتری از استرس شغلی را جذب می کنند و برخی دیگر استرس کمتری دارند.
محققان آمریکایی در سال 2016 در یک پژوهش به بررسی میزان استرس مشاغل مختلف پرداخته اند و به نتایج جالبی رسیده اند. در این پژوهش پرسنل نظامی داوطلبان سربازی با 84.4 درصد به عنوان پر استرس ترین مشاغل و تحلیگران امنیتی اطلاعات با 3.8 درصد به عنوان کم استرس ترین مشاغل شناخته شده است.

جدول قسمت قرمز مربوط به مشاغل پرتنش‌ است و رتبه‌های استرس برای آن‌ها بالاتر از حد متوسط است.
مشاغلی که با رنگ آبی نشان داده شده‌ است، رتبه‌های پایین‌تر فشار کاری را به خود اختصاص می‌دهند.
تحلیل‌گر و مسئول امور امنیتی اطلاعات با توجه به شاخص‌های مورد استفاده محققان کم‌استرس‌ترین شغل سال 2016 در آمریکا شناخته شده است.
اگر می توانید زیر فشار زیاد کار کتید و با استرس کنار بیایید این شغل ها را انتخاب کنید.

تصوير بزرگتر
 
نتایج این تحقیقات در سایت CareerCast.com منتشر شد و در آن بیش از 200 شغل را بر اساس محیط کار، رقابت شغلی و ریسک هر کدام پرداخته و براساس میزان استرس درجه بندی شد. تونی لی، ناشر این مقاله سايت فوق نوشت: «فرصت‌های رشد بالای میدانی و حداقل ریسک های سلامتی در محیط کار خوشایند و کم استرس، سبب می شوند کە شغل استادی دانشگاه، آرزوی بسیاری از جستجوگران شغل باشد.»
بر اساس این تحقیقات تحلیگران امنیتی اطلاعات به عنوان کم استرس ترین شغل قرار گرفت. متخصص سونوگرافی، استاد دانشگاه و تکنسین سوابق پزشکی هم توسط این پایگاه اینترنتی بە عنوان کم استرس ترین حرفه ها درجه بندی شدند.
از شغل های کم استرس دیگر نیز می توان به تکنسین آزمایشگاه پزشکی، جواهر فروش، متخصص شنوایی سنجی، متخصص تغذیه و کتابدار اشاره کرد. از پر استرس ترین شغل های این لیست می توان به پرسنل نظامی داوطلبان سربازی، آتش نشان، خلبان خطوط هوایی و افسر پلیس اشاره کرد. سایر این مشاغل به ترتیب لیست منتشر شده در سایت مذكور عبارتند از؛ مدیریت بحران، روابط عمومی، مدیر ارشد شرکت های بزرگ ،گوینده، روزنامه نگار و راننده تاکسی.

ايسكانيوز


کد مطلب: 37414

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37414/پر-استرس-ترین-کم-مشاغل-دنیا-کدام-اند

میگنا
  https://www.migna.ir