جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۵ / ۰۹:۰۰
کد مطلب: 37561
۱

23 درصد مردم ایران از چه اختلالی رنج می برند؟

23 درصد مردم ایران از چه اختلالی رنج می برند؟
به گزارش آستان، آمارهای رسمی ارائه شده توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور نشان می دهد 23 درصد مردم ایران حداقل از یک اختلال روانی رنج می برند.

رئیس انجمن مددکاری ایران با اشاره به این مطلب که آمارهای نگران کننده شاخص سلامت بهداشت روان، نشان از شیوع و رشد اختلالات رفتاری و روانی در ایران دارد گفت: یکی از موضوعاتی که امروزه در جامعه به عنوان یک ضرورت مطرح است موضوع سلامت روانی اجتماعی است.

سید حسن موسوی چلک افزود: تاملی بر آمارهای ارائه شده توسط مسئولین دستگاه های مرتبط به ویژه وزارت بهداشت و درمان نشان می دهد که شاخص اختلالات روانی در ایران نگران کننده است.

وی بیان کرد: اختلالی که اغلب ایرانی ها در گروه های سنی مختلف از آن رنج می برند افسردگی و طیف اختلالات خلقی است.

موسوی چلک تاکید کرد: آمارها نشان می دهد اختلال افسردگی در ایران رو به گسترش است و باید نسبت به این موضوع نگرانی هایی داشته باشیم تا بتوانیم راهکارهای موثر و مفیدی را ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: اینکه 23 درصد مردم ایران حداقل از یک اختلال روانی رنج می برند دارای یک پیام و هشداری جدی است و طبیعتاً جامعه ای که شاخص اختلالات روانی اش تا این میزان بالا باشد روی عملکرد و راندمان کاری و شغلی شان در جامعه تاثیرات منفی می گذارد.

موسوی چلک در ادامه تاکید کرد: داشتن اختلالات روانی و خلقی روی نقش هایی که افراد در جامعه به عهده دارند تاثرگذار است و اثرات منفی این اختلالات را به سازمان ها نیز انتقال می دهند. به همین دلیل این موضوع باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به دلایل رشد اختلالات روانی و رفتاری در جامعه بیان کرد: گسترش شهرنشینی، پیشرفت تکنولوژی، کم شدن ارتباطات اجتماعی، احساس تنهایی، فشارهای مختلف و استرس هایی که افراد تحمل می کنند باعث کاهش پشتوانه های اجتماعی می شود. از این رو این شرایط باعث می شود تا آمارهای نگران کننده ای در حوزه اختلالات روانی را در کشور شاهد باشیم.

موسوی چلک با بیان این موضوع که باید در این زمینه تدابیری اندیشیده شود اضافه کرد: اگر نتوانیم در این حوزه برای ارتقای شاخص سلامت روان تدابیری اندیشه کنیم باید در آینده هزینه های این غفلت و بی توجهی را بیشتر بپردازیم و گاهی دیده می شود این معضلات قابل جبران نیست.

رییس انجمن مددکاری ایران در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه شیوع افسردگی در همه رده های سنی در بین هر دو جنس (زن و مرد) دیده می شود و باید برای نسل جوان و نوجوان جامعه بیشتر نگران بود. همچنین در تمام مشاغل افرادی هستند که با اختلالات روانی و رفتاری به خصوص افسردگی دست و پنجه نرم می کنند. تغییر در سبک زندگی و نوع تعاملات نیز یک راهکار فردی است که نه تنها به فرد بلکه تاثیرات مثبت خود را به جامعه نیز انتقال می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم