جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۸
کد مطلب: 37583
۰

چطور با کودک درباره فقدان پدر حرف بزنیم؟

چطور با کودک درباره فقدان پدر حرف بزنیم؟
موسوی متخصص اعصاب و روان گفت: یکی از اتفاقاتی که ممکن است برای هر خانواده ای اتفاق بیفتد از دست دادن پدر است،مرگ پدر کودکان را بسته به سن و سالشان با مسائلی روبرو می کند و هر صحبتی غیر از واقعیت ،حالت انتظار را در فرزند به وجود می آورد و به او امید واهی می دهد.
 
وی افزود : این حالت انتظار بعد از گذشت زمان  اظطراب در فرزند به وجود می آورد و درجواب  سوال هایی  همچون عدم ارتباط و صحبت نکردن با پدر که  در ذهن  او ایجاد می شود ،بایستی مطرح کرد که پدر دیگر پیش ما برنمی گردد و ما در دنیایی دیگر به او ملحق می شویم.
 
این متخصص اعصاب و روان ادامه داد: در بازه ی زمانی کمتر از 9  سال ،جایز نیست که فرزندان در مراسم حضور داشته باشند و همچنین این خبر باید از طرف مادر یا نزدیکترین فرد خانواده  به صورتی مطرح شود که کمترین آسیب را به فرزند وارد کند زیرا مطرح شدن این موضوع ازطرف اقوام دورتر ،ناباوری در فرزند ایجاد می کند .
 
موسوی اظهار داشت: اگر پدر به علت تصادف یا بیماری زمانی را در بیمارستان سپری کرده باشد ،قطعا فرزندش او را در بیمارستان ملاقات کرده پس در این مواقع بهتر است خبر در بیمارستان یا توسط پزشکان به فرزند اطلاع داده شود،همچینین در فقدان پدر نباید خیلی حس ترحم به بچه داشت زیرا آنها حس ترحم را متوجه می شوند و این رفتار ترحم آمیز بعد از گذشت یک مدت رنگ دیگری به خود می گیرد ، رفتار باید عادی و همراه با محبت و احترام باشد.
 
وی در خصوص ازدواج  مجدد مادر و حفظ ارتباط با خانواده پدر افزود: این ازدواج باید 1 یا 2 سال بعد از فوت پدر و با در جریان گذاشتن بچه ها صورت گیرد در غیر این صورت تاثیر منفی در روحیه فرزند به جا می گذارد و بعد از این اتفاق مادر نباید ارتباط را با خانواده  پدر قطع کند چون پدربزرگ و عمو و ...الگویی برای فرزند محسوب می شوند و  بازگو کردن برخی  مطالب باید از جانب فردی باشد که فرزند به عنوان جایگزین او را پذیرفته باشد.
 
این متخصص اعصاب و روان در پایان ابراز داشت: اگر پدر روزهای خود را در زندان سپری کند،فرزند نباید او را در زندان و پشت میله ها ببیند،صحبت های تلفنی وفرستادن نامه روش مناسب تری  برای حفظ این ارتباط است.
 
مرجع : باشگاه خبرنگاران migna.ir
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خدايا،ميشه چند لحظه وقتتو بگيرم! اين دفعه چيزي ازت نمي خوام! فقط مي خوام  خيلي ساده بگم: ممنون براي همه چيز...