کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی:

تولد نوزاد معتاد کودک آزاری است

16 تير 1395 ساعت 20:37

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اعلام اینکه آماری مبنی بر تولد روزانه ۴ نوزاد در تهران از سوی وزارت بهداشت تایید نمی‌شود، این پدیده را نوعی کودک آزاری دانست.


به گزارش ایلنا، حبیب الله مسعودی فرید با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی به منظور ارائه اقدامات مددکاری از ابتدای مراجعه مادرانی که نوزاد معتاد دارند، بر لزوم اعمال مداخلات خاص در این حوزه اشاره کرد.

وی افزود: اعتیاد کودکان بسیار اهمیت دارد چراکه عوارض آن روی کودک بیشتر است و نیاز به اقدامات خاص پزشکی و روان‌شناسی دارد.

مسعودی فرید با اعلام اینکه آماری مبنی بر تولد روزانه ۴ نوزاد در تهران از سوی وزارت بهداشت تایید نمی‌شود، ادامه داد: ‌گاه به دلیل سوءاستفاده از کودکان یا درمان‌های نامناسب از سوی والدین معتاد، این کودکان نیز معتاد می‌شوند یا جنین را دچار مشکل می‌کند.

وی گفت: در اورژانس اجتماعی خط ۱۲۳ را داریم که در مورد کودک آزاری، همسر آزاری و کودکان خیابانی کار می‌کند و خدمات سیار همراه یک روان‌شناس و مدد کار اجتماعی سر صحنه فرستاده می‌شوند.

مسعودی فرید با اشاره به اینکه تولد نوزاد معتاد نوعی از کودک آزاری است، افزود: سال ۹۴، تعداد ۶۰۰ هزار تماس داشتیم و حدود ۸. ۵ درصد مربوط به کودک آزاری بوده است.

وی با اشاره به بی‌منطق بودن آمار تولد نوزاد معتاد و تعداد زنان معتاد، این نکته مهم را متذکر شد که اعتیاد زنان، باروری را کاهش می‌دهد.


کد مطلب: 37587

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37587/تولد-نوزاد-معتاد-کودک-آزاری

میگنا
  https://www.migna.ir