پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ / ۱۹:۱۷
کد مطلب: 37632
۱

به کارگیری نیروهای رسمی دولتی برای آموزش پیش دبستانی

رخساره فضلی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأمین نیروی انسانی برای مقطع پیش دبستانی در سال تحصیلی آینده گفت: با توجه به اینکه دوره پیش دبستانی جزو دوره های رسمی اما غیراجباری در نظام آموزشی کشور محسوب می شود لذا تأمین نیرو و اعتبار لازم برای توسعه آن ضروری است که در این راستا به تازگی اعتباری مستقل به مقطع پیش دبستانی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: از امسال برای اولین بار صرفاً نیروهای غیردولتی برای تأمین نیروهای آموزشی به کار گرفته نمی شود و نیروهای رسمی دولتی هم برای فرایند آموزش استفاده می شود. فضلی از به کارگیری نیروهای رسمی دولتی در 53 دهستان کشور خبر داد و گفت: به پوشش آموزش های پیش دبستانی در مناطق محروم توجه ویژه ای می شود و با توجه به ضریب محرومیت مناطق به کارگیری نیروی انسانی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای تأمین آن نیروهای مازاد دولتی و غیردولتی به کار گرفته می شود.

مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: برای ارتقای سطح کیفیت عملکرد معلمان پیش دبستانی آموزش های ضمن خدمت و همچنین بسته های آموزشی برای آنها تدارک دیده شده است. فضلی یادآور شد: اکنون بیش از 700 منطقه کشور پوشش مدارس پیش دبستانی انجام می شود و این مسئله به روند پیشرفت تحصیلی و پرورشی نوآموزان در آینده نیز بسیار کمک می کند. در واقع این خانواده ها با به رسمیت شناختن این دوره و تلاش برای انتخاب مراکز پیش دبستانی تحت مجوز آموزش و پرورش می توانند نقش بسزایی در روند بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی فرزندانشان داشته باشند.

وی با بیان اینکه حمایت های قابل توجهی در حیطه آموزش های پیش دبستانی ایجاد شده عنوان کرد: در مناطق مختلف کشور برنامه ریزی شده تا آموزش های متناسب با شرایط منطقه و آداب و رسوم فرهنگی نیز در آموزش های پیش دبستانی لحاظ شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سلامتي هميشه با دارو بدست نمياد بيشتر اوقات از آرامش خيال آرامش قلب و روح مياد سلامتي با خنده و عشق مياد