جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۲
کد مطلب: 37732
۲
۲

وزیر بهداشت: شورای انقلاب فرهنگی تکلیف رشته‌ روانشناسی بالینی را روشن می‌کند

وزیر بهداشت: شورای انقلاب فرهنگی تکلیف رشته‌ روانشناسی بالینی را روشن می‌کند
به گزارش میگنا دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت واگذاری مسئولیت برخی رشته های مشترک میان دو وزارتخانه علوم و بهداشت، به ویژه رشته روانشناسی بالینی گفت: درباره این مساله باید از شورای عالی انقلاب فرهنگی سئوال کنید.

وی ادامه داد: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی از دبیرخانه این شورا درخواست کرده است، البته نه فقط در مورد این رشته بلکه در مورد همه رشته هایی که مرتبط با حوزه سلامت هستند و رشته هایی که به وزارت علوم مرتبط می شوند و در حال حاضر در غیر وزارت علوم و یا بهداشت تدریس می شوند، گزارشی تهیه کنند و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه دهند.

هاشمی با تاکید بر این نکته که در این زمینه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم گیرنده است، افزود: آنچه که در سیاست کلی نظام سلامت آمده است متولی آموزش، پژوهش و خدمات در حوزه سلامت بر عهده وزارت بهداشت است.

وی افزود: بنابراین اگر کسی در حوزه مطب داری، بهداشت مادر کودک، و روانشناسی بالینی آن بخشی که به بالین ارتباط دارد و با بیمار سر وکار دارد، فعالیت کند حتما باید در حوزه سلامت قرار گیرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: البته این موضوع به این معنی نیست که همه این رشته ها در وزارت بهداشت قرار گیرند، بلکه برنامه های آموزشی آنها و مجوزهایی که باید داشته باشند، باید از شورای گسترش وزارت بهداشت اخذ شود.
وی اظهار داشت: البته این درخواست ما است که منوط به این مسئله است که اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی چه تصمیمی در این باره اتخاذ کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

استاد
Iran, Islamic Republic of
انتقال رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت خوب است مشروط بر این که رشته روانشناسی بالینی استقلال خود را حفظ کند. نه این که بخواهند از این طریق بار روانپزشکان را ببندند.
نوا
Iran, Islamic Republic of
بنظر من اگر بحث بر سر بار علمی فارغ التحصیلان روانشناسان باشد، بهتر است دوره ارشد و دکترا را در وزارت علوم از تئوری محوری و صرفا پایاننامه نویسی به سمت کلینیک محوری و سپری کردن دوره های کارورزی سوق دهند.
فعلا بهتره وزارت بهداشت اوضاع نابسامان پرشکی رو از این منجلاب کم سوادی، قصور پزشکی و امثالهم نجات بده. لازم نیست به حیطه روانشناسی بالینی هم وارد بشه.
درضمن روانشناسهایی و ارائه مشاوره میدن حتما باید خودشون از سلامت روانی و اخلاقی برخوردار باشن که متسفانه در کشور ما هیچ فیلتری برای این امر وجود ندارد.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند