پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۲۳:۳۲
کد مطلب: 37783
۰
۲

اجبار در انتخاب رشته تحصیلی حذف شد

اجبار در انتخاب رشته تحصیلی حذف شد
میگنا: سرانجام با برگزاری جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با مسئولان وزارت آموزش و پرورش، اجبار در انتخاب رشته تحصیلی حذف شد و دانش‌آموزانی که فکر می‌کنند حقشان ضایع شده می‌توانند به ستادهای هدایت تحصیلی مراجعه کنند.

رئیس ستاد هدایت تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جلسه سه ساعته مسئولان این وزارتخانه با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای بررسی مشکلات انتخاب رشته تحصیلی گفت: الزام به اجبار در انتخاب رشته تحصیلی حذف شد.

حمیدرضا کفاش افزود: وزیر آموزش‌و‌پرورش اجازه داد تا در ستاد هدایت تحصیلی که در این وزارتخانه ایجاد شده است، به تفکیک مسائل استان‌های مختلف را بررسی کنیم و در مناطقی که با مشکل مواجه هستیم انعطاف‌هایی درنظر گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال در برخی مناطق دانش‌آموز تمایل ندارد تا به اولویت نخستی که در فرم هدایت تحصیلی برای او تعیین شده برود بنابراین این مناطق اجازه می‌دهیم تا چند کلاس را در رشته‌های خاص ایجاد کنند.

کفاش ادامه داد: با انعطافی که در نظرگرفته شده است برنامه هدایت تحصیلی به گونه‌ای اجرا می‌شود که الزام به اجبار در انتخاب رشته تحصیلی پیش نیاید.

وی مطرح کرد: دانش‌آموزانی که در انتخاب رشته تحصیلی با مشکل مواجه بوده و نسبت به آن معترض هستند و احساس می‌کنند که حق برخی از آنها ضایع شده است، به ستادهای هدایت تحصیلی در مناطق و شهرستان‌ها مراجعه کنند تا به صورت موردی به مشکل آنها رسیدگی شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح ۳-۳-۶ عجولانه آغاز شد اما با رسیدن دانش آموزان به پایه ی دهم و لزوم هدایت تحصیلی ناچار به ادامه ی آن هستیم.
به گزارش شبکه خبر، حمیدرضا کفاش با حضور در برنامه ی روی خط خبر شبکه خبر با اشاره به اینکه هدایت تحصیلی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است و برای اجراء از 19 تیرماه به آموزش و پرورش ابلاغ شده است گفت: این طرح با هدف تعادل در سهم رشته های تحصیلی( تجربی، ریاضی، علوم انسانی و فنی حرفه ای) و توسعه ی متوازن در تربیت مربی و تامین نیاز آینده ی کشور به همه ی دانش ها اجرا خواهد شد.
کفاش با اشاره به دستور وزیر آموزش و پرورش برای توجیه خانواده ها و دانش آموزان در طرح هدایت اجرایی افزود: پس از ابلاغ این مصوبه نشست های مختلفی برای مدیران، مشاوران و مربیان پرورشی برگزار شد و هم اکنون هم مشاوران مشغول پاسخگویی به سوالات خانواده ها و دانش آموزان هستند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اجرای طرح 3-3-6 در ابتدا کمی عجولانه انجام شد گفت: اگر این طرح با تانی بیشتری اجرا می شد بازدهی بیشتری داشت اما حالا که دانش آموزانی که این طرح در نخست شامل حال آنان شد به پایه ی نهم رسیده اند و برای رفتن به پایه ی دهم باید هدایت تحصیلی شوند امکان حذف آن نیست ولی می توان آنرا اصلاح کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

انیس
Iran, Islamic Republic of
با سلام میخواستم ببینم الان دیگه شرط معدل نیست اخه مدیر مدرسه ما میگفت 19.50 به بالا میرن تجربی 19 به بالا میرن ریاضی 18 به بالا انسانی من اذربایجان شرقی هستم لظفا زود تر جوا بدین واقعا برا انتخاب رشتمون استرس داریم
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
هیچ تغییری داده نشده و هرکس اعتراض دارد به دیوان عدالت اداری شکایت کند چون هدایت تحصیلی محدودیت ندارد و طبق آئین نامه شرط معدل هم تخلف است .
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
زندگی آنقدر ابدی نیست که هر روز بتوان مهربان بودن را به فردا موکول کرد