سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۳
کد مطلب: 37870
۰

نیمی از دانش‌آموزان تا سه سال آینده باید به سمت هنرستان‌ها هدایت شوند

به گزارش ایلنا، علی زرافشان در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان های کار و دانش کشور که در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد، اظهارکرد: در کنار توسعه کمی هنرستان‌ها در سال‌های اخیر تلاش کردیم تا امسال با هدف تجهیز و توسعه هنرستان‌ها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار اختصاص پیدا کند تا با فراهم کردن امکانات مناسب زمینه جذب بیشتر دانش‌آموزان به هنرستان‌ها فراهم آید.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هرم مهارتی کشور نیاز به اصلاح دارد که در این زمینه آموزش و پرورش پیشقدم شده است، افزود: به جای تربیت نیروی انسانی فاقد مهارت در آموزش و پرورش و آموزش عالی ما از دوره دوم متوسطه هدایت دانش‌آموزان را به هنرستان‌ها در اولویت قرار دادیم به طوری که ظرف سه سال آینده سعی بر این است تا نیمی از دانش‌آموزان کشور به سمت هنرستان‌ها اعم از فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شود.

وی تصریح کرد: امسال قرار است ۵۰ میلیارد تومان برای تخصیص هنرستان‌های کشور اختصاص یافته و هزینه شود که در این زمینه اولویت با استان‌های محروم کشور است.

زرافشان بیان کرد: تربیت دانش‌‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی علاوه بر جنبه‌های پرورشی، اعتقادی، دینی و مکتبی نیاز به توسعه توانمندی‌ها و مهارت‌هایی دارد که این کار می‌تواند از عهده هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش برآید.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در هدایت تحصیلی به هیچ ‌وجه اجباری در کار نبوده بلکه بر اساس مولفه علاقمندی خود دانش‌آموزان عملکرد تحصیلی وی و نظر معلمان و اولیا هدایت تحصیلی دانش‌آموزان انجام شده است، افزود: در این زمینه بیش از ۸۰ درصد دانش‌آموزان آماده ورود به پایه اول متوسطه دوره دوم ثبت نام و انتخاب رشته کردند و دانش‌آموزان باقی‌مانده نیز بعد از تعیین تکلیف در شهریورماه نسبت به این کار اقدام می‌کنند.

وی ازآمادگی کامل آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در مهر ۹۵ خبرداد و بیان کرد: جشن شکوفه‌ها ۳۱ شهریور و آغاز رسمی سال تحصیلی از سوم مهرماه در کشور با نواخته شدن زنگ بازگشایی مدارس آغاز خواهد شد و تمام تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی مناسب پرشور و نشاط و توانمند فراهم آمده است.

وی گفت: مشکلات مربوط به تامین نیروی انسانی فضاهای آموزشی و همچنین تعمیر و تجهیز مدارس و هنرستان‌ها در قالب پروژه مهر در کشور در حال انجام است و امیدواریم تا آغاز سال تحصیلی بسیاری از فضاهای مورد نیاز در کشور آماده افتتاح شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد