شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۷:۴۹
کد مطلب: 37897
۱
عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی بیرجند:

گرایش جوانان به مواد مخدر با بلوغ اجتماعی در ارتباط است

گرایش جوانان به مواد مخدر با بلوغ اجتماعی در ارتباط است
دکتر محسن آیتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روش‌هایی که والدین در تربیت فرزندان خود به کار می‌گیرند، نقشی اساسی در تامین سلامت روانی فرزندان آن‌ها خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه شیوه‌های فرزندپروری شامل سه شیوه شیوه‌های مقتدرانه، سهل‌گیرانه و استبدادی است، ادامه داد: باید والدین آگاهی کافی از شیوه فرزندپروری را داشته باشند و آموزش‌های لازم را در زمینه تربیت فرزندان خود ببینند تا فرزند صالحی را وارد جامعه کنند.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم تربیتی بیرجند با بیان اینکه اعمال تربیت به هر شکلی مستلزم ارتباط است، عنوان کرد: ارتباط مهم‌ترین بحث تربیتی بوده که کلید ورود به یک ارتباط صحیح نیازمند محبت کردن خواهد بود.

آیتی بیان کرد: والدینی که از شیوه مقتدرانه یا منطقی استفاده می‌کنند محبت، علاقه و مهربانی را از فرزندان خود دریغ  ندارند و در نحوه ارتباط خود با فرزندان بسیار دقت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ارتباط با کودکانمان باید دقت کنیم که آنها نیاز به همدلی و همدردی و درک واقعی دارند، افزود: پدر یا مادر تنها نباید وارد ارتباط کلامی با فرزندانمان شوند، بلکه می‌توانند از تماس چشمی، لبخند، نگاه پرمعنا و حتی قدم زدن با فرزندان خود ارتباط درستی را با فرزند خود برقرار کنند.

این روانشناس در استان ادامه داد: شاید بتوان به وسیله یک نگاه یا یک لبخند، بوسیدن کودک یا یک رابطه غیرکلامی صحیح اثراتی را ایجاد کرد که هرگز به وسیله یک ساعت گفت‌وگو نتوان این کار را انجام داد.

آیتی بیان کرد: زندگی یک خانواده نقش اساسی در حفظ سلامت روانی، اجتماعی و جسمانی کودکان و والدین دارد همچنین خانواده اولین و مهم‌ترین بافت اجتماعی برای رشد انسان را فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات رفتاری کودکان منعکس کننده شرایط بین اعضای خانواده به‌ ویژه والدین است، خاطر نشان کرد: شیوه‌هایی که والدین در تربیت فرزندان خود به‌کار می‌گیرند، نقش اساسی در تامین سلامت روانی فرزندان آن‌ها دارد.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای موفقیت لازم نیست نابغه باشی فقط کافیه یه قدم جلوتر باشی/ انیشتن