جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۹:۵۲
کد مطلب: 37908
۰

ساخت داروی درمان سرطان ریه در ایران

به گزارش خبرگزاری دانشجو، شهریاری، رییس بخش آنکولوژى بیمارستان رسول اکرم در سمینار یک روزه تازه هاى سرطان ریه با اعلام این خبر گفت: سرطان ریه کشنده ترین سرطان در هر دو جنس در جهان و ایران است.

شهریاری در ادامه افزود: در زمینه سرطان ریه جدیدترین دستگاه ها و روش هاى درمانى به کشور وارد شده است.

وی ادامه داد: دستگاه هاى پت، آندوسونوگرافى ریه، تکنیک هاى جدید جراحى و سایبرنایف تنها بخشى از روش هاى درمانى سرطان ریه در ایران است.
رییس بخش آنکولوژى بیمارستان رسول اکرم، تاکید کرد: استفاده از داروهاى شیمى درمانى جدید و پیشرفت در داروهاى ایمونوآنکولوژى میزان اثربخشى درمان سرطان ریه را بیشتر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: درسال هاى اخیر شرکت هاى داخلى همچون شرکت نانو الوند داروهاى متعددى به بازار ارائه دادند که اثربخشى مشابه نمونه هاى خارجى داشته است.

شهریاری، اظهار کرد: داروى رونمایى شده آلوپم نام دارد که در درمان سرطان ریه استفاده مى شود و از نظر عوارض و اثربخشى عملکردى مشابه نمونه خارجى دارد.
این پزشک متخصص افزود: این داروى ژنریک در دو ماه استفاده در بیمارستان ها اثربخشى مطلوبى داشته است.

وی درباره داروی جدید الوپم گفت: الوپم نام تجارى داروى پمترکسد است که توسط شرکت دارویى نانو الوند تولید شده است؛ همچنین الوپم، اولین داروى ضد سرطان شیمیایى است که به صورت پودر لیوفیلیزه تولید مى‌شود.

رییس بخش آنکولوژى بیمارستان رسول اکرم(ص) تاکید کرد: از این دارو براى درمان سرطان ریه استفاده مى شود. شهریاری، عنوان کرد: اثربخشى مناسب و عوارض دارویى قابل قبول این دارو، آن را جزو یکى از بهترین داروهاى ضد سرطان قرار داده است. دکتر آراز سبزوارى، عضو هیئت مدیره شرکت نانو الوند در مراسم رونمایى از داروى الوپم با نام ژنریک پمترکسید گفت: تحریم ها با ورود شرکت هاى داروسازى داخلى بی اثر شد.

وی افزود: دلیل ورود شرکت نانوالوند به تولید این دارو دور زدن شرایط تحریم بود. وی در ادامه تصریح کرد: پیش از این تجربه مشابهى یک شرکت داخلى دولتى برای انتقال تکنولوژی از یک شرکت اروپایى را داشت، اما به دلیل مسائل تحریم، همکار خارجى از انتقال تکنولوژى ایزولاتور مرتبط کننده خط پر کنی و لیوفلایزر به ایران خوددارى کرد.

سبزواری، بیان کرد: ایزولاتورها در خطوط تولید داروهاى شیمى درمانى ضرورى هستند، زیرا فعالان خط تولید این داروها و کارگران نباید در معرض داروهاى شیمى درمانى قرار بگیرند و همین موضوع باعث ایجاد مشکل در تولید داروهاى پودرى ضد سرطان شده بود.

وی اظهار کرد: ایزولاتور تکنولوژى جدیدى است که کل فرایند تولید زیر محفظه انجام مى شود و جریان هواى متفاوتى از خط تولید دارد.
عضو هیئت مدیره شرکت نانو الوند در ادامه عنوان کرد: شرکت خارجى در همکارى قبلى تنها بخشى از تکنولوژى را منتقل کرد و این شرکت نتوانست بدون ایزولاتورها تولید داروی لیوفلیزه را انجام دهد. سبزواری تاکید کرد: شرکت نانو الوند توانست بدون وابستگى و تحت لیسانس بودن، تجهیزات ایزولاتور داروهاى لیوفیلیزه را تهیه کند.

وی خاطرنشان کرد: با تهیه این دستگاه، کاهش خروج ارز از کشور را شاهد خواهیم بود و دارویى که امروز رونمایى شد، دومین داروى پر فروش شیمیایی درمان سرطان در دنیاست.
سبزواری ادامه داد: پیش از این داروی برند از امریکا و فرم ژنریک از جمهورى چک وارد میشد.

وی با بیان اینکه براساس تفاهم نامه حمایت از بیماران وزارت بهداشت، استفاده از این دارو ٧٠ درصد هزینه اش مورد حمایت قرار داده شده است، افزود: داروهاى تولید شده در این شرکت که توسط دستگاه هاى وارد شده تولید مى شود توسط وزارت بهداشت به صورت سختگیرانه تست مى شود.
عضو هیئت مدیره شرکت نانو الوند در پایان گفت: داروهاى تولید شده از لحاظ مشابهت کاملا شبیه نمونه خارجى و بر اساس فارماکوپه امریکا تست شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!