جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۷:۱۲
کد مطلب: 37984
۲

تاثیر بازی های ویدئویی بر مهارت دانش آموزان

تاثیر بازی های ویدئویی بر مهارت دانش آموزان
میگنا: محققان استرالیایی می گویند انجام بازی های آنلاین ویدئویی می تواند منجر به عملکرد بهتر دانش آموزان در برخی از دروس شود. محققان دانشگاه RMIT ملبورن استرالیا با انجام مطالعه بر روی ۱۲ هزار دانش آموز به بررسی رابطه بازی های ویدئویی آنلاین و تاثیر آن بر روی عملکرد آموزشی آنها پرداختند و متوجه شدند که این موضوع تاثیر مثبتی بر روی برخی از دروس دانش آموزان دارد.  
 
به گفته محققان اگر چه گذراندن وقت در فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی می تواند عملکرد ضعیف کودکان در مدرسه را به دنبال داشته باشد اما انجام بازی های ویدئویی چنین تاثیر مخربی را بر روی آنها ندارد.

نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که انجام بازی های ویدئویی می تواند موجب افزایش مهارت نوجوانان در ریاضی، علوم و خواندن هم شود. همچنین محققان استرالیایی بر این باور هستند که انجام بازی های ویدئویی موجب بهبود مهارت های مختلف یادگیری در مدرسه نیز خواهد شد.

نتایج تحقیق حاکی از این موضوع است که آن دست از دانش آموزانی که تقریبا هر روز به انجام بازی های آنلاین می پردازند دارای میانگین نمره بیشتری در درس ریاضی و علوم نسبت به سایر دانش آموزانی هستند که چنین رویه ای را دنبال نمی کنند. این در حالی است که محققان به هیچ وجه انجام بازی های خشن را پیشنهاد نمی کنند.

در واقع با انجام بازی های ویدیویی، شخص باید به حل معماهای موجود در بازی بپردازد تا به مرحله بعد برسد که این امر باعث بکارگیری اطلاعات عمومی و مهارت های مرتبط با خواندن، ریاضی و علوم می شود که دانش آموز آنها را در مدرسه فرا گرفته است. البته تحقیقات نشان می دهد، استفاده از شبکه های اجتماعی برای دانش آموزان موجب کاهش چشمگیر نمرات آنها می شود.

مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
دو بیگانه همدرد، از دو خویشاوند بی‌درد یا ناهم‌درد، با هم خویشاوندترند… علی شريعتی