کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین وضعیت انتقال رشته‌ روان شناسی بالينی به وزارت بهداشت

7 شهريور 1395 ساعت 16:00

رییس کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی گفت: واگذاری رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت تبعات گوناگونی از جمله بلاتکلیفی استادان، دانشکده ها و دانشجویان این رشته را به دنبال دارد.


به گزارش ميگنا دكتر علی فتحی آشتیانی رییس کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران ؛ اظهار کرد: اخیرا جلسه ای به منظور تعیین اعضای کمیته تصمیم گیری مبنی بر بررسی تعلق رشته روانشناسی به وزارت علوم یا بهداشت با حضور متخصصان و مسولان دو وزارتخانه، در دستور کار این شورا قرار گرفته است. طی این جلسه بعد از کاندید شدن چند تن از متخصصان، درنهایت سه نفر از هر وزارتخانه برای تشکیل کمیته تصمیم گیری انتخاب شدند.

رییس کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی، تصریح کرد: در این میان هر دو وزارت به منظور کاهش پیامدهای ممکن برای دانشجویان درحال تحصیل، پیشنهاداتی را ارائه کردند. به اعتقاد فتحی آشتیانی، در صورت اتخاذ هرگونه تصمیم، دانشکده ها، استادان و دانشجویان رشته روانشناسی با بلاتکلیفی و مشکلات زیادی مواجه می شوند.

وی با اظهار نظر در مورد واگذاری رشته روانشناسی بالینی از وزارت علوم به بهداشت، گفت: این احتمال وجود دارد که برنامه ها و سرفصل های درسی هر دو وزارت به صورت مشترک در دانشگاه ها ارائه شود و از امکانات، فضاهای آموزشی و دانشگاههای مربوط به وزارت خانه ها، بیمارستانها و موسسات کارورزی یکدیگر بهره مند شوند.

رییس کارگروه روانشناسی شورای تحول با بیان اینکه جابجایی رشته روانشناسی بالینی ابعاد گوناگونی را در بر می گیرد، افزود: اجرایی کردن این واگذاری باید با ظرافت و دقت زیادی اجرا شود لذا عملیاتی شدن آن، زمانبر است.

وی در خصوص بلاتکلیفی دانشجویان در حال تحصیل و دانشجویان ورودی سال تحصیلی 96-95 یادآور شد: این قانون شامل حال دانشجویان ورودی امسال یا سالهای گذشته نمی شود و فارغ التحصیلان درصورت واگذاری این رشته به وزارت بهداشت نهایتا باید مجوز اشتغال خود را از نظام روانشناسی و مشاوره دریافت کنند.


کد مطلب: 38159

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38159/آخرین-وضعیت-انتقال-رشته-روان-شناسی-بالينی-وزارت-بهداشت

میگنا
  https://www.migna.ir