کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت انتقادی

محكوميت استعمال سيگار توسط مهران مديري در وسط یک نشست خبري!

9 شهريور 1395 ساعت 9:41

سیگار کشیدن مهران مدیری با حاشیه ها و انتقادات زیادی همراه شده است.


دود سیگار کشیدن مهران مدیری به چشم خانواده ها می رود!


ميگنا- علي عظيمي: در حاليكه بسياري از خانواده هاي ايراني نگران گرايش و روي آوردن فرزندانشان بسوي سيگار هستند و سالانه ميليونها تومان از سرمایه کشور از سوي دستگاه ها و نهادهاي حاكميتي صرف مبارزه و پيشگيري از اعتياد مي شود و در امتداد اين مسير فيلم ها و سريالهاي زيادي هم توليد مي شود و یا سخنراني ها و همايش هاي تخصصي زيادي برگزار مي شود تا همگان نسبت به آسیب ها و مضرات خانمانسوز سیگار و اعتیاد آشنا شوند و از طرفي به گفته بسیاری از پزشكان و كارشناسان سلامت دنیا، سيگار دشمن سلامتي و دروازه ورود به اعتياد و نابودی است يك حركت نسنجیده، غيرحرفه اي، خودخواهانه و تا حدی نمايشي از طرف اين هنرمند طنزپرداز آن هم وسط يك نشست خبري رسمی،و در حضور رسانه های بسیار و نه در یک مهمانی خصوصی و یا جشن تولد به قدري نادرست و زشت است كه بايد برگردیم به شیوه خود آقاي مديري؛ و بگوئیم: حتي شوخيش هم قشنگ نيست!! شما استاد طنز و الگوي يك کمدین موفق ايراني هستيد و هر حركت و رفتار شما از سوي طرفداران جوان و نوجوان شما رصد و حتی تقلید مي شود و روش و منش شما نیز منجر به الگودهي به سایر برنامه سازان جوان کشور و در نتيجه فرهنگ سازي نوع تربيت نسل آينده بازیگری خواهد شد .
آقای مدیری نباید فراموش کند که اعتبارشان یک شبه بدست نیامده است که براحتی چوب حراج بر آن بزنند چرا که آنها دیگر متعلق به خودشان نيستند بلكه سرمايه فرهنگي و هنری این مرز و بوم محسوب می شوند و براي رشد و ترقی حرفه ای آنها و کسب اعتبار ،افتخار و محبوبيت ملي آنها از سرمایه همین مردم شهر و روستا و بيت المال هزينه شده است تا آنها سریعتر رشد کنند و ديده شوند ولي با ارتکاب اینگونه رفتارهای تا حدی تکانه ای و غفلت آمیز، آمديد خیلی شیک سيگار كشيدن و فندک بدست گرفتن را به بچه ها و حتی جوانان آموزش دادید و آنها را تشويق به روی آوردن به این عادت بد كرديد! بدون اینکه به عواقب آن فکر کنید و براحتی زحمات بقيه دست اندرکاران پیشگیری و مبارزه با اعتياد و رفتارهای پرخطر را هدر داديد.
هر شهروندي در حريم خصوصي زندگی خود آزاد است آنطور كه دوست دارد و فكر مي كند بهتر است زندگي كند و رفتار نمايد بشرطي كه آسيبي به ديگران نزند ولي انجام همچین حرکاتی آنهم از سوی یک هنرمندان محبوب در وسط يك نشست خبري و رسانه ای و در ملاعام به جهت ترویج ناهنجاری و اثرگذاری منفی بر روی طرفداران و مخاطبین برنامه هایشان غیرمتعارف، عجیب و نوبرانه است و در اینجا دیگر داستان چاردیواری اختیاری هم مطرح نیست که با دیده اغماض از آن رد شویم بلکه همه موظف به رعايت هنجارهاي جامعه هستند. فرقي هم ندارد آن شخص دارای چه درجه،جايگاه و مقامي باشد. همه ما ملزم به رعایت قوانین و هنجارهای ارزشی و اجتماعی جامعه خود هستیم ، تفاوتی ندارد ستاره سينما باشد و يا یک فوتبالیست معروف!
تلاش کنیم برای سلامت روانی و اجتماعی افراد با گفتار و رفتارهایمان جوانان را امر به معروف و خوبی ها كنيم نه مروج منكرات و زشتی ها .
در پایان به جهت توانایی ها و شناختی که همگان  از ایشان سراغ داریم امیدواریم هرچه زودتر با استفاده از ابزار و امکانات هنری که در اختیار دارند به جبران مافات بپردازند تا دغدغه و نگرانی برخی خانواده ها نسبت به تربیت فرزندانشان که در معرض آسیب های اجتماعی و خطرات بسیاری هستند به حداقل برسد و به حق هم انتظارات قابل درک آنها از هنرمندان کشور خیلی بیشتر از افراد عادی است .


در همين حال به نقل از روزنامه صبا جامعه‌شناس و استاد دانشگاه تهران استعمال سیگار مهران مدیری در نشست خبری فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» را محکوم کرد.
حسین باهر؛ جامعه‌شناس و استاد دانشگاه، در ارتباط با استعمال سیگار مهران مدیری در نشست خبری فیلم سینمایی «ساعت5 عصر»، اظهار داشت: علت این عمل وی را درک نمی‌کنم، همواره در قوانینی که مجلس شورای اسلامی یا هیات‌دولت به تصویب رسانده‌اند، استعمال سیگار درمقابل رسانه‌های گروهی و تصویری ممنوع بوده است.

وی با اشاره به این‌که از چهره‌های محبوب توقع می‌رود که ناهنجاری‌های غلط جامعه را محکوم کنند، گفت: بعضی از افراد تصور این را دارند که با استعمال دخانیات قدرتمندتر و مقتدرتر دیده می‌شوند، البته این مسئله محلی از اعراب ندارد، چرا که امروزه همه کشورهای بنیانگذار سیگار اعم از آمریکا، انگلیس، عربستان و... استعمال سیگار در اماکن عمومی را ممنوع کرده‌اند.
وی با اعلام اینکه دود سیگار مهران مدیری در چشم ملت ایران فرو خواهد رفت، گفت: از افرادی چون مدیری توقع بیش از این صحبت‌هاست، لذا کسانی که در برنامه‌های تهیه‌شده از مضرات استعمال دخانیات حرف می‌زنند، پس خودشان هم در این مسیر حرکت کنند، امیدوارم که این صحنه‌ها دیده نشود.

 
 


کد مطلب: 38180

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38180/محكوميت-استعمال-سيگار-توسط-مهران-مديري-وسط-یک-نشست-خبري

میگنا
  https://www.migna.ir