کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرچانگی، قاتل تارهای صوتی

با رعایت این نکات خوش‌صدا شوید

12 شهريور 1395 ساعت 17:49

یک متخصص گوش، حلق و بینی گفت: استفاده بیش از حد از حنجره در طول روز، تارهای صوتی را دچار پارگی های خفیف و خونریزی می‌کند.


دکتر نوید احمدی روزبهانی متخصص گوش، حلق و  بینی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به متفاوت بودن میزان آسیب‌پذیری تارهای صوتی حنجره در افراد مختلف، اظهار کرد: استفاده بی‌رویه از صدا به خصوص به صورت ناگهانی و کار کشیدن غیر اصولی از حنجره به تارهای صوتی آسیب جدی وارد می‌کند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: آسیب های حاد تارهای صوتی و خونریزی آن در افرادی که از حنجره خود برای تخلیه هیجانات در استادیوم های ورزشی، میهمانی ها و غیره استفاده می‌کنند، بیشتر به چشم می‌خورد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برخی آسیب های تارهای صوتی را مزمن خواند و ادامه داد: معلمان، خواننده های غیرحرفه‌ای، افراد پرحرف به دلیل استفاده طولانی و هر چند کم‌شدت از حنجره‌شان، دچار پارگی های خفیف و خونریزی تارهای صوتی می‌شوند.
 
وی کنترل هیجان، سطح و شدت صدا و میزان صحبت کردن در روز را برای پیشگیری از آسیب های تارهای صوتی ضروری دانست و اضافه کرد: معمولا آسیب های حاد طی مدت چند روز یا چند هفته و آسیب های مزمن نیز با استراحت و گفتار درمانی طی چند ماه التیام می‌یابند و در موارد اندکی نیاز به جراحی دارند.
 
احمدی روزبهانی خوردن آب ولرم و شیر گرم را از مراقبت های تارهای صوتی برشمرد و یادآور شد: افراد مبتلا به لارنژیت، اصلا نباید با فشار آوردن به حنجره سعی در تولید صدا و صحبت کردن داشته باشد.
 
 
 
 


کد مطلب: 38230

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38230/رعایت-این-نکات-خوش-صدا-شوید

میگنا
  https://www.migna.ir