جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ / ۰۱:۱۶
کد مطلب: 38277
۰
محققان انگلیسی هشدار دادند:

سلامت فرزندان، بهای زندگی مدرن در شهرها

سلامت فرزندان، بهای زندگی مدرن در شهرها
به گزارش تلگراف، تجزیه و تحلیل های آمار دولتی توسط محققان موسسه انگلیسی 'کودکان مبتلا به سرطان' نشان می دهد که آمار سالانه ابتلا به سرطان در قیاس با سال 1998، هزار و 300 مورد بیشتر شده و آلودگی هوا، استفاده از حشره کش ها، رژیم غذایی ناسالم و تشعشعات مختلف، از عوامل این افزایش است.
موسسه یاد شده بیشترین میزان افزایش ابتلا به انواع سرطان در انگلیس را در میان نوجوانان و جوانان 15 تا 24 ساله اعلام کرد و افزود: گرچه بخشی از این افزایش را می توان با پیشرفت های علمی ایجاد شده در زمینه تشخیص سرطان و غربالگری توضیح داد، اما اغلب موارد احتمالا ناشی از عوامل محیط زیستی است.
دکتر 'دنیس هنشاو' از اساتید دانشگاه بریستول و مشاور در زمینه کودکان مبتلا به سرطان گفت: آلودگی هوا مهمترین عامل ابتلا است و حدود 40 درصد در این زمینه نقش دارد، اما سایر عوامل سبک زندگی مدرن نیز در افزایش ابتلا به سرطان در میان افراد کم سن و سال دخیل هستند.
وی گفت: از جمله این عوامل می توان به چاقی، آفت کش ها و حلال هایی که در دوران بارداری استنشاق می شوند، اختلال ریتم شبانه روزی ناشی از تابش بسیار زیاد نور در شب ها، تشعشع ناشی از اشعه های ایکس و سیتی اسکن ها، سیگار کشیدن در دوران بارداری و بعد از آن، حوزه های مغناطیسی ناشی از خطوط برق، به کارگیری گجت ها در منازل، و به طور بالقوه، تشعشع ناشی از تلفن های همراه اشاره کرد.
به گفته دکتر هنشاو، علاوه بر این تحقیقات نشان می دهند که رژیم غذایی به اصطلاح مدرن و امروزی نیز به 'دی ان ای' در خون بند ناف آسیب می زند. همچنین قرار گرفتن در برابر نور مصنوعی در شب ها برای سلامتی بدن مضر است.
تغییر در سبک زندگی مانند فرستادن کودکان به مهدهای کودک به منظور تقویت سیستم ایمنی آنها، رنگ نکردن اتاق کودکان با رنگ های پایه روغنی و اجتناب از مصرف خوراکی های فراوری شده، از جمله راهکارهایی است که به گفته کارشناسان، می تواند از ابتلا به بسیاری از سرطان ها پیشگیری کند.

ایرنا

 

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد