پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ / ۱۵:۴۲
کد مطلب: 38286
۰
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

استقرار روانشناس در شبکه‌های بهداشت روستایی مازندران

به گزارش چالوس ما، محسن اعرابی در کارگاه ملی سلامت روان در چالوس با اشاره به برنامه‌های حوزه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در طرح تحول نظام سلامت اظهار کرد: به‌زودی در تمام شبکه‌های بهداشت روستایی روانشناس مستقر می‌شود که می‌تواند باعث ارتقای خدمات در حوزه سلامت شود.

وی افزود: جایگاه همه بخش‌های جامعه در زمینه توسعه سلامت روان باید به آنان شناسانده شود و برای این کار نیاز است میزان آگاهی کارمندان دستگاه‌های دولتی و ادارات ارتقا یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به تلفات ناشی از حوادث تصریح کرد: برای بهبود سلامت جامعه به جای درمان پس از وقوع حوادث باید برای پیشگیری تلاش کنیم.

اعرابی به وقوع سیل و طوفان چند روز گذشته در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: با پیشگیری از بسیاری از حوادث مانند سیل هزینه‌های درمانی کاهش می‌یابد و با تصمیمات درست در زمینه آبخیزداری می‌توان خسارت ناشی از این بلای طبیعی را به حداقل رساند.

وی ادامه داد: سلامت روان زمینه‌ساز توسعه در جامعه می‌شود تا آنجا که در برخی کشورهای توسعه‌یافته برای حل مشکل فرزندان دچار عقده‌های روانی یارانه تعلق می‌گیرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در توسعه اقتصادی هر کشور برخورداری از نیروی انسانی سالم است، تصریح کرد: در سال جاری نیز بودجه 3 درصدی برای بخش سلامت روان در نظر گرفته شده است که می‌تواند تأثیر خوبی را به همراه داشته باشد.

این مسئول با تأکید بر لزوم توجه به مشکلات روانی کودکان خاطرنشان کرد: مشکلاتی مانند عقده حقارت در دوران کودکی باید بررسی و درمان شود، چرا که در غیر این صورت در بزرگسالی باعث بروز مشکلات بزرگتر می‌شود و آسیب‌های زیادی را برای جامعه به همراه دارد.

اعرابی در پایان با اشاره به لزوم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی با وزارت بهداشت و درمان اظهار کرد: برای بهبود وضعیت روانی جامعه در آینده، باید از همین امروز برای این حوزه هزینه شود، اگر همه دستگاه‌ها برای این مسأله بودجه در نظر گیرند، در بسیاری از هزینه‌ها در آینده صرفه‌جویی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.