کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایدز مانع بچه‌دار شدن نیست!

19 شهريور 1395 ساعت 11:43

افزایش نوزادان مبتلا به ویروس HIV از طریق مادر منجر به تدوین برنامه چهارم ایدز در پایان سال 94 شده است.


محمدمهدی گویا ، رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛ گفت: انتقال عفونت HIV از مادر به جنین قابل پیشگیری است و ایدز مانعی برای بارداری نیست.

وی در ادامه افزود: ظرف سالهای اخیر انتقال ویروس ایدز از مادر به جنین افزایش پیدا کرده و می توان گفت، 2 تا 3 درصد از نوزادان از همین طریق به این بیماری مبتلا شده اند.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از تدابیری که در برنامه چهارم ایدز کشور مورد ملاحظه جدی قرار گرفته، قطع زنجیره انتقال عفونت HIV از مادر به کودک است، برای این منظور مادرانی که مبتلا به این ویروس و یا مشکوک به ابتلای آن در زمان بارداری هستند را مورد مراقبت جدی قرار می دهیم.

وی در خصوص مراحل انجام روند پیشگیری اظهار داشت: تست ایدز در دو مرحله در زمان بارداری و بلافاصله تحت درمان قرار دادن مادر ناقل ویروس HIV از جمله تدابیری است که به منظور جلوگیری از ابتلا جنین به این ویروس در نظر داریم.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ابراز کرد: در صورت تحت نظر بودن و قطع عفونت موجود در خون مادر ،سلامت مادر و جنین تضمین می شود.
گویا در خصوص ارائه مشاوره در این زمینه افزود: مادران باردار با مراجعه به مراکز وزارت بهداشت می توانند از این خدمات برای حفظ سلامت خود و جنین استفاده کنند و امیدواریم با این برنامه جامع و کامل از افزایش نوزادان مبتلا به بیماری ایدز از طریق مادر جلوگیری کنیم.


کد مطلب: 38338

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38338/ایدز-مانع-بچه-دار-شدن-نیست

میگنا
  https://www.migna.ir