کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد؛

بازنگری صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد

25 شهريور 1395 ساعت 11:45

رئیس سازمان بهزیستی کشور از بازنگری در صدور مجوز مراکز ترک اعتیاد خبر داد و گفت: پنج هزار تیم اجتماع محور در پنج هزار محله مستقر شده‌اند.


به گزارش مهر، انوشیروان محسنی بندپی در دهمین کنگره بین المللی اعتیادکه دیروز برگزار شد، از آموزش اشتغال 7500 نفر از بهبودیافتگان اعتیاد در سال گذشته در مراکز فنی و حرفه ای خبر داد و افزود: در سال جاری برنامه ریزی شده است که تعداد این افراد را به دو برابر افزایش دهیم.

وی گفت: بهزیستی تنها سازمانی استکه در سه چرخه پیشگیری درمان و توانمند سازی در زمینه اعتیاد فعالیت می کندو در حال حاضر پنج هزار تیم اجتماع محور در پنج هزار محله مستقر شده است.

وی بااشاره به اینکه در فرآیند اعتیاد بطور ناگهانی با تغییر گرایش مصرف مواد صنعتی به سنتی، افزایش زنان معتاد و کاهش سن اعتیاد زنان مواجه شدیم ، اظهار کرد: معتاد شدن زنان باردار و تولد کودکان معتاد باعث شد نگاه منطقی تری به این مقوله داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از کارهای خود از جمله حرفه آموزی معتادان را برون سپاری کرده ایم تاکید کرد: نابسمانی های خانوادگی و فروپاشی کانون گرم خانواده از پیامدهای اعتیاد است.

رئیس سازمان بهزیستی از بازنگری در صدورمجوز مراکز ترک اعتیاد خبر داد و افزود:در حال حاضر خود را موظف به نظارت های مشاوره ای و حمایتی از مراکز ترک اعتیاد می دانیم و از همه شرکای اجتماعی دعوت می کنیم تا آخرین دستاوردهای علمی خود را در بحث درمان بکار گیرند.

بندپی بااشاره به اینکه براساس قانون پنج درصد اعتبارات ما برای بازگرداندن معتادان به اجتماع باید اختصاص پیدا کند ، گفت: این درحالی است که در سال گذشته بیش از ۱۰ درصد و امسال ۱۵ درصد اعتبارات خود را به این کار اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اینکه در مبارزه علمی و همه جانبه با اعتیاد ضعف هایی داشتیم ادامه داد: علت این است که متکی بر اقدامات پزشکی بودیم و همچنین در مدل های اجتماعی نیز دچار مشکلاتی بودیم به همین دلیل باید از ظرفیت علم اجتماعی و روانی برای مقابله با اعتیاد کمک بگیریم.


کد مطلب: 38436

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38436/بازنگری-صدور-مجوز-مراکز-ترک-اعتیاد

میگنا
  https://www.migna.ir