کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سازمان سنجش به مهر خبر داد؛

نتایج نهایی کنکور سراسری ۹۵ اعلام شد/ ۳۹۸ هزار نفر قبول شدند

30 شهريور 1395 ساعت 8:33

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۵ اعلام شد و داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش از نتیجه آزمون خود مطلع شوند.


دکتر ابراهیم خدایی افزود: ۳۹۸ هزار و ۸۳۲ نفر در آزمون سراسری سال ۹۵ قبول شدند که از این تعداد ۲۲۷ هزار و ۵۱۸ نفر در دوره های با آزمون و بیش از ۱۷۱ هزار نفر در دوره های بدون آزمون پذیرفته شدند.
-
-

لینک مستقیم مشاهده نتایج کنکور: اینجــــا
وی افزود: داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۵ می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور نتیجه آزمون خود را مشاهده کنند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت:
در دوره های روزانه تعداد ۱۲۵ هزار و ۳۹ نفر،
در دوره شبانه ۲۷ هزار و ۵۷ نفر،
در دوره های پیام نور ۱۴۳ هزار و ۹۲۲ نفر،
در دوره تربیت معلم ۶ هزار و ۷۸۵ نفر،
در دوره های غیرانتفاعی و غیر دولتی ۸۵ هزار و ۷۴۴ نفر
و در مجموع دوره های مجازی، پردیس های خودگردان و سهمیه مازاد بیش از ۱۰ هزار نفر پذیرفته شدند.


وی تاکید کرد: پذیرفته شدگان برای اطلاع از زمان ثبت نام در دانشگاه ها باید به سایت دانشگاه ها و اطلاعیه سازمان سنجش مراجعه کنند.
 
حسین توکلی مشاور عالی سنجش هم گفت:  تعداد 860 هزار و 437 نفر در آزمون سراسری 95 ثبت نام کردند که این آمار نسبت به سال 94 تعداد 17 هزار و 632 نفر کمتر است.
وی افزود: از تعداد 860 هزار و 437 داوطلب، 772 هزار و 982 نفر در جلسه آزمون حاضر و 87 هزار و 455 نفر غایب بودند، به عبارت دیگر 89.84 درصد داوطلبان در جلسه حاضر و 10.16 درصد آنان غایب بودند.
بر اساس آمار اولیه گزارش شده 497 هزار و 326 داوطلب نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های با آزمون و 49 هزار و 510 داوطلب نسبت به کد رشته محل‌های بدون آزمون( صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) اقدام نمودند.


کد مطلب: 38487

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38487/نتایج-نهایی-کنکور-سراسری-۹۵-اعلام-۳۹۸-هزار-نفر-قبول-شدند

میگنا
  https://www.migna.ir